Účtovná závierka v podvojnom účtovníctve podnikateľského subjektu za rok 2025
20.01.2026
Možnosti účasti: ONLINE formou alebo prezenčne v Bratislave (každý účastník obdrží aj VIDEO ZÁZNAM)
Prednášajúci: Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD. - daňový poradca
O školení
Školenie účtovná závierka v podvojnom účtovníctve podnikateľského subjektu prináša praktický návod na čo nezabudnúť pri ukončení roka 2025, ako účtovne uzavrieť rok 2025 a bezchybne zostaviť účtovnú závierku. Ukážeme si, ako účtovať , opravné položky, časové rozlíšenie, rezervy, nevyfakturované dodávky a ďalšie účtovné prípady.
Tešíme sa na Vašu účasť!
.....................................................................................................
Na školení sa môžete zúčastniť ONLINE formou alebo prezenčne v Bratislave v dňoch:
- 26.11.2025 od 09:00 hod.
- alebo 20.01.2026 od 09:00 hod.
Všetci účastníci obdržia i študijný materiál od lektora a následne video záznam zo školenia.
Tešíme sa na Vašu účasť.
................................................................................................
V prípade záujmu si školenie môžete zakúpiť aj ako súčasť obľúbeného balíčka školení - Ukončenie roka 2025 a zmeny od 01.01.2026. Bližšie informácie nájdete TU >>>
Na čo sa môžete tešiť
školenie s odborníkom z praxe
študijný materiál
video záznam zo školenia
účasť podľa Vašich preferencií - ONLINE alebo OSOBNE v Bratislave
Prednášajúci
Daniam a účtovníctvu sa venuje viac ako 2 desaťročia. Od roku 2015 je členom Slovenskej komory daňových poradcov, člen metodicko-legislatívnej komisie pre daň z príjmov právnických osôb a metodicko-legislatívnej komisie pre účtovníctvo. Orientuje sa na daňové, ekonomické a účtovné poradenstvo. Lektorovaniu odborných školení v oblasti daní a účtovníctva sa aktívne venuje od roku 2008.
Harmonogram a obsah školenia
09:00 - 11:00 I. blok prednášky
11:00 - 12:00 Obedňajšia prestávka
12:00 - 13:45 II. blok prednášky
13:45 - 14:00 Krátka prestávka
14:00 - 15:00 III. blok prednášky s diskusiou
1) Rekapitulácia zmien v účtovníctve, novinky a s tým súvisiace účtovné prípady
- Sumarizácia zmien týkajúca sa kryptoaktív
- Účtovanie dane z finančných transakcií
- Zmeny týkajúce účtovania finančného prenájmu
- Doplnenie úpravy účtovania DPH pri zmene rozsahu použitia dlhodobého majetku
- Úprava účtovania DPH pri oprave základu dane pri nevymožiteľných pohľadávkach podľa § 25a ZDPH
- Úprava účtovania DPH pri oprave odpočítanej dane podľa § 53b ZDPH
2) Kategorizácia účtovných jednotiek do veľkostných skupín
- Kritéria na začlenenie účtovnej jednotky do niektorej z veľkostných skupín
- Zaradenie novovzniknutých účtovných jednotiek do veľkostných skupín
- Preradenie účtovnej jednotky medzi veľkostnými skupinami
3) Účtovná závierka, termíny na jej zostavenie a právne predpisy
4) Vybrané problémy a závierkové účtovné prípady (účtovné a daňové hľadisko)
- Zásoby, účtovanie na konci roka (spôsob A / B), úprava ocenenia
- Opravné položky k DM, zásobám, pohľadávkam v príkladoch
- Rezervy v príkladoch
- Nevyfakturované dodávky v príkladoch
- Časové rozlíšenie nákladov a výnosov v príkladoch
- Kurzové rozdiely, prepočet majetku a záväzkov v cudzej mene
- Splatná a odložená daň z príjmov v príkladoch
- Podsúvahová evidencia
5) Inventarizácia majetku, záväzkov a zistenie inventarizačných rozdielov
6) Vybrané položky účtovnej závierky
- Účty, ktoré nesmú vykazovať zostatok ku dňu, ku ktorému sa zostavuje účtovná závierka
- Záporné zostatky na jednotlivých účtoch a ich preúčtovanie
- Kompenzácia zostatkov na analytických účtoch
- Vybrané informácie, ktoré je nutné vykázať v poznámkach
7) Oprava chýb minulých účtovných období
8) Register účtovných závierok
- Termíny na uloženie dokumentov do registra účtovných závierok
- Spôsob ukladania dokumentov do registra účtovných závierok
9) Vybrané problémy z praxe
- Interné smernice v oblasti účtovníctva a okruhy, ktoré musia byť upravené
- Účel / zámer účtovnej jednotky ako podstatné kritérium pre správne účtovanie účtovných prípadov
- Príklady správneho / nesprávneho účtovania vybraných účtovných prípadov
- Sankcie za nesprávne vedenie účtovníctva
10) Diskusia - odpovede na otázky účastníkov
Účastnícky poplatok
| ONLINE účasť + video záznam | Osobná účasť v Bratislave + video záznam | |
| Účastnícky poplatok: | 74 € s DPH (60,16 € bez DPH) | 89 € s DPH (72,36 € bez DPH) |
| Účastnícky poplatok (členovia ZÚSK) | 71 € s DPH (57,72 € bez DPH) - zľavnená cena pre členov ZÚSK | 86 € s DPH (69,92 € bez DPH) - zľavnená cena pre členov ZÚSK |
| Predplatitelia ročného vzdelávania KOMPLET | 0 € (svoju účasť nemusíte nikde hlásiť, stačí sa v deň a hodinu konania len prihlásiť do svojho osobného účtu) | 50 % zľava na školenie, t.j. 44 € pre ročných predplatiteľov, svoj záujem hláste vopred emailom na vzdelavanie@profuturion.sk |
PRIHLASOVACÍ FORMULÁR NÁJDETE NIŽŠIE
Možnosti účasti
1. ONLINE formou:
Online forma školenia zahŕňa:
- online školenie,
- študijné materiály,
- možnosť doplňujúcej otázky k preberanej téme priamo počas online školenia,
- video záznam zo školenia, aby ste sa k téme vedeli vrátiť i neskôr.
2. prezenčnou formou:
Prezenčná forma školenia zahŕňa:
- osobná účasť na školení v Bratislave,
- tlačené študijné materiály,
- video záznam zo školenia, aby ste sa k téme vedeli vrátiť i neskôr,
- teplý dvojchodový obed,
- občerstvenie.
Organizačné pokyny pre ONLINE formu účasti na školení:
- Informácie k pripojeniu sa na ONLINE školenie Vám budú zaslané 2 dni pred konaním. Inštalácia žiadnych aplikácií nie je potrebná. Budete potrebovať len PC s reproduktorom alebo notebook a stále pripojenie na internet.
--------------------------------------------------
Organizačné pokyny pre prezenčnú formu účasti na školení:
- Miesto konania: školiaca miestnosť - Budatínska 26 v Bratislave, mestská časť Petržalka.
- Príchod účastníkov od 08:30 - 08:55 hod. Začiatok prednášky o 09:00 hod.
- Parkovanie – pri školiacej miestnosti je možnosť parkovania na vyhradených parkovacích miestach, ktoré sú pre účastníkov školenia bezplatné. Prípadne možnosť parkovania v blízkom okolí školiacej miestnosti.
- MHD - na školenie sa viete pohodlne dostať autobusmi č. 99, 98, 93 (spoj 93 ide priamo z hlavnej vlakovej stanice). Vystúpite na zástavke ZŠ Budatínska a školiaca miestnosť sa nachádza cca 200 m od zástavky.
- Počet osôb na školení je limitovaný na 20 účastníkov.
Prihláška
Máte ku školeniu nejaké otázky? Neváhajte nás kontaktovať: