Účtovná a daňová kontrola jednotlivých účtov hlavnej knihy a ich inventarizácia
16.01.2024
ONLINE / prezenčne v Bratislave
Prednášajúci: Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD. - daňový poradca
Videoškolenie
Nestihli ste školenie v termíne? Zo školenia je dostupný k zakúpeniu videozáznam.
O školení
Školenie bude zamerané na priebežnú kontrolu zostatkov jednotlivých účtov, dôsledky chýb pri nesprávnom účtovaní ako aj proces inventarizácie a jej východiská. Lektor sa v rámci školenia bude venovať priebežnej kontrole zostatkov jednotlivých účtov majetku a záväzkov, nákladov a výnosov.
Podrobný obsah školenia nájdete nižšie.
Prednášajúci
Daniam a účtovníctvu sa venuje viac ako 2 desaťročia. Od roku 2015 je členom Slovenskej komory daňových poradcov, člen metodicko-legislatívnej komisie pre daň z príjmov právnických osôb a metodicko-legislatívnej komisie pre účtovníctvo. Orientuje sa na daňové, ekonomické a účtovné poradenstvo. Lektorovaniu odborných školení v oblasti daní a účtovníctva sa aktívne venuje od roku 2008.
Harmonogram a obsah školenia
09:00 - 11:00 I. blok prednášky
11:00 - 12:00 Obedňajšia prestávka
12:00 - 13:45 II. blok prednášky
13:45 - 14:00 Coffee break
14:00 - 15:30 III. blok prednášky s diskusiou
1) Inventarizácia
- Proces inventarizácie a základné východiská
- Inventúrny súpis a jeho náležitosti
- Inventarizačný zápis a jeho náležitosti
- Vyjadrenie inventarizačnej komisie a návrh na vysporiadanie vzniknutých rozdielov
- Vzniknuté rozdiely ako dôsledok chýb pri nesprávnom účtovaní (zlyhanie ľudského faktora alebo softvérového riešenia), prirodzené úbytky a manko do normy, manko nad normu - účtovné a daňové dôsledky
2) Priebežná kontrola zostatkov jednotlivých účtov majetku a záväzkov a najčastejšie chyby
- Účty dlhodobého nehmotného majetku (softvér, oceniteľné práva)
- Účty dlhodobého hmotného majetku (pozemky a stavby, samostatné hnuteľné veci)
- Oprávky a opravné položky k dlhodobému majetku
- Účty zásob (oceňovanie zásob, príjemky / výdajky zásob, materiál vs. tovar, zásoby vlastnej výroby, špecifiká účtovania zásob spôsobom B)
- Účty finančného majetku (banka, pokladnica, ceniny, cenné papiere a podiely)
- Pohľadávky a opravné položky k pohľadávkam
- Záväzky
- Zásada zákazu kompenzácie vs. vzájomné zápočty pohľadávok a špecifiká pri ich vykazovaní v účtovnej závierke
- Účty vlastného imania a s tým súvisiace špecifiká
- Význam analytickej evidencie
- Účtovanie opráv na jednotlivých účtoch majetku a záväzkov
3) Priebežná kontrola stavov jednotlivých účtov nákladov a výnosov a najčastejšie chyby
- Moment účtovania o nákladoch a výnosoch (vznik účtovného prípadu)
- Najčastejšie chyby pri účtovaní na účtoch nákladov
- Najčastejšie chyby pri účtovaní na účtoch výnosov
- Zásada zákazu kompenzácie vs. účtovanie o nákladoch a výnosoch
- Účtovanie opráv na jednotlivých účtoch nákladov a výnosov
- Kedy účtovať zníženie nákladov a kedy účtovať o výnosoch (ročné zúčtovanie zdravotného poistenia, vrátenie peňažných prostriedkov pri reklamácii drobného majetku účtovaného do nákladov v predchádzajúcich účtovných obdobiach, vyúčtovanie správy nehnuteľností, vyúčtovanie energií z pohľadu vlastníka / prenajímateľa, nájomcu, podnájomníka...)
4) Diskusia - odpovede na otázky účastníkov
Účastnícky poplatok
ONLINE školenie: | Prezenčné školenie (v Bratislave): |
72 € s DPH (60 € bez DPH) | 90 € s DPH (75 € bez DPH) |
69 € s DPH (57,50 € bez DPH) - zľavnená cena pre členov ZÚSK | 87 € s DPH (72,50 € bez DPH) - zľavnená cena pre členov ZÚSK |
Možnosti účasti
1. ONLINE formou:
Online forma školenia zahŕňa:
- online školenie dňa 16.01.2024,
- študijné materiály,
- možnosť doplňujúcej otázky na lektora priamo počas online školenia,
- video záznam zo školenia, aby ste sa k téme vedeli vrátiť i neskôr.
2. prezenčnou formou:
Prezenčná forma školenia zahŕňa:
- osobná účasť na školení v Bratislave,
- tlačené študijné materiály + video záznam zo školenia,
- teplý dvojchodový obed,
- občerstvenie (káva, čaj, voda, zákusok, chlebíček),
- bezplatné parkovanie pred školiacou miestnosťou a v blízkom okolí.
Organizačné pokyny pre ONLINE formu účasti na školení:
- Informácie k pripojeniu sa na ONLINE školenie Vám budú zaslané 3 dni pred konaním. Inštalácia žiadnych aplikácií nie je potrebná. Budete potrebovať len PC s reproduktorom alebo notebook a stále pripojenie na internet.
--------------------------------------------------
Organizačné pokyny pre prezenčnú formu účasti na školení:
- Miesto konania: školiaca miestnosť - Budatínska 26 v Petržalke, Bratislava.
- Príchod účastníkov od 08:30 - 08:55 hod. Začiatok prednášky o 09:00 hod.
- Parkovanie – pri školiacej miestnosti je možnosť parkovania na vyhradených parkovacích miestach, ktoré sú pre účastníkov školenia bezplatné. Prípadne možnosť parkovania v blízkom okolí školiacej miestnosti.
- MHD - na školenie sa viete pohodlne dostať autobusmi č. 99, 98, 93. Vystúpite na zástavke ZŠ Budatínska a školiaca miestnosť sa nachádza cca 200 m od zástavky.
- Počet osôb na školení je limitovaný na 20 účastníkov.
Prihláška
Máte ku školeniu nejaké otázky? Neváhajte nás kontaktovať: