Pravidlá fakturácie v praktických príkladoch


date-icon16.09.2025 - 17.09.2025

place-iconMožnosti účasti: ONLINE formou alebo prezenčne v Bratislave (každý účastník obdrží aj VIDEO ZÁZNAM)

lectors-iconPrednášajúci: Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD. - daňový poradca

Chcem sa prihlásiť

O školení

Milí účtovníci, fakturanti, podnikatelia,

dovoľujeme si Vás pozvať na komplexné 2-dňové školenie Pravidlá fakturácie v praktických príkladoch. Obsahová náplň školenia je naozaj bohatá - vysvetlíme si okrem typov faktúr, lehôt a náležitostí i osobitné režimy fakturácie (nehnuteľnosti, stavebné práce, použité tovary, cestovné kancelárie), problémy s prijatými faktúrami (ako postupovať v prípade, ak vyhotoví faktúru nesprávne tuzemský dodávateľ / dodávateľ z iného členského štátu alebo z tretej krajiny) a posvietime si i na vybrané problémy (faktúry vyhotovené odberateľom za dodávateľa, problémy fakturácie internetových obchodov, správne určenie momentu dodania tovaru a služby) a ďalšie odborné témy.

V závere školenia radi uvítame diskusiu s akými problémami v oblasti fakturácie sa stretávate i Vy vo svojej praxi. Konkrétne body programu, ktorým sa budeme na školení venovať nájdete nižšie.

Na školení sa môžete zúčastniť ONLINE formou alebo prezenčne v Bratislave v dňoch 16.09. - 17.09.2025 od 09:00 hod.

Všetci účastníci obdržia i študijný materiál od lektora a následne video záznam zo školenia.

Tešíme sa na Vašu účasť.

Termíny a mestá

16.09.-17.09.2025 ONLINE (09:00 - 15:30 hod.)
16.09.-17.09.2025 BRATISLAVA, Budatínska 26 (09:00 - 15:30 hod.)

Táto téma je obsahom ročných balíkov vzdelávania

  • Obsahuje
  • Neobsahuje

Na čo sa môžete tešiť

icon

podrobné 2-dňové školenie

icon

študijné materiály

icon

video záznam zo školenia

icon

problematika vysvetľovaná na príkladoch

Prednášajúci

Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD.
daňový poradca

Daniam a účtovníctvu sa venuje viac ako 2 desaťročia. Od roku 2015 je členom Slovenskej komory daňových poradcov, člen metodicko-legislatívnej komisie pre daň z príjmov právnických osôb a metodicko-legislatívnej komisie pre účtovníctvo. Orientuje sa na daňové, ekonomické a účtovné poradenstvo. Lektorovaniu odborných školení v oblasti daní a účtovníctva sa aktívne venuje od roku 2008.

Harmonogram a obsah školenia

16.09.2025 - 1. deň - Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD.

timer-icon09:00 - 11:00 I. blok prednášok

timer-icon11:00 - 12:00 Obedňajšia prestávka

timer-icon12:00 - 13:45 II. blok prednášok

timer-icon13:45 - 14:00 Krátka prestávka

timer-icon14:00 - 15:30 III. blok prednášok + diskusia

17.09.2025 - 2. deň - Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD.

timer-icon09:00 - 11:00 I. blok prednášok

timer-icon11:00 - 12:00 Obedňajšia prestávka

timer-icon12:00 - 13:45 II. blok prednášok

timer-icon13:45 - 14:00 Krátka prestávka

timer-icon14:00 - 15:30 III. blok prednášok + diskusia

Obsah 2-dňového školenia:

Náležitosti faktúry

icon z pohľadu zákona o účtovníctve (faktúra ako preukázateľnosť účtovného záznamu)
icon z pohľadu zákona o dani z príjmov (preukázateľnosť daňového výdavku)
icon z pohľadu zákona o dani z pridanej hodnoty
icon výnimky (zjednodušené faktúry, doklady z elektronickej registračnej pokladnice, doklady z parkovacích a čerpacích automatov a pod.)
icon elektronické faktúry
icon zabezpečenie neporušenosti obsahu faktúr

Skutočnosti rozhodujúce na vyhotovenie faktúry

icon z pohľadu zákona o dani z pridanej hodnoty (dodanie tovaru, dodanie služby, prijatie platby pred dodaním tovaru alebo služby)
icon z pohľadu zákona o účtovníctve
icon osoby povinné vyhotoviť faktúru

Určenie predmetu fakturácie, postavenia odberateľa / dodávateľa a miesta dodania ako základného predpokladu na správne vyhotovenie faktúry a uplatnenie správneho režimu DPH

icon vymedzenie tovaru
icon miesto dodania tovaru
icon vymedzenie služieb
icon miesto dodania služby
icon definícia zdaniteľnej osoby
icon postavenie platiteľa DPH a osoby registrovanej pre DPH
icon problémy a príklady z praxe

Lehoty na vyhotovenie faktúry a archivácia dokladov

icon z pohľadu zákona o dani z pridanej hodnoty
icon z pohľadu zákona o účtovníctve
icon spôsoby a formy archivácie dokladov

Druhy faktúr a ich zachytenie v účtovníctve a v kontrolnom výkaze (súhrnnom výkaze)

icon zálohové faktúry
icon vyúčtovacie faktúry
icon faktúry k prijatej platbe pred dodaním tovaru alebo služby
icon faktúry za dodanie tovaru alebo služby
icon súhrnné faktúry
icon faktúry za opakované dodávky tovarov a služieb
icon refakturácia
icon opravné faktúry

Oprava základu dane a opravné faktúry (dobropisy, ťarchopisy)

icon skutočnosti, pri ktorých dochádza k oprave základu dane
icon opravné faktúry, pri ktorých nedochádza k oprave základu dane, ale ide o opravu chýb
icon zľavy, skontá, bonusy a malusy (tuzemsko, iné členské krajiny, tretie krajiny)
icon nevymožiteľné pohľadávky a opravné doklady

Osobitné režimy fakturácie a zákonné požiadavky na uplatnenie týchto režimov fakturácie

icon dodanie nehnuteľnosti v tuzemsku
icon prenájom nehnuteľnosti v tuzemsku
icon stavebné práce
icon použitý tovar
icon cestovné kancelárie
icon prechodné položky
icon dodanie tovaru zahraničnou osobou s miestom dodania v tuzemsku
icon predaj tovaru na diaľku v rámci EÚ
icon dodanie služby do iného členského štátu a do tretej krajiny
icon dodanie tovaru do iného členského štátu.

Prijatá faktúra ako doklad na uplatnenie práva na odpočítanie DPH

icon všeobecné podmienky na uplatnenie práva na odpočítanie dane
icon v ktorých prípadoch je možné uplatniť právo na odpočítanie DPH bez faktúry
icon v ktorom zdaňovacom období je možné uplatniť právo na odpočítanie dane

Prijatá faktúra – problémy v praxi

icon ako postupovať v prípade, ak vyhotoví faktúru nesprávne tuzemský dodávateľ
icon ako postupovať v prípade, ak vyhotoví faktúru nesprávne dodávateľ z iného členského štátu alebo z tretej krajiny
icon nadobudnutie tovaru z iného členského štátu (vznik daňovej povinnosti, uvádzanie v kontrolnom výkaze)
icon prijatie služby z iného členského štátu alebo zo zahraničia (vznik daňovej povinnosti, uvádzanie v kontrolnom výkaze)

Fakturácia v cudzej mene

icon používanie kurzov pri prepočte cudzej meny z pohľadu zákona o účtovníctve
icon používanie kurzov pri prepočte cudzej meny z pohľadu zákona o dani z pridanej hodnoty

Vybrané problémy

icon faktúry vyhotovené odberateľom za dodávateľa
icon zápočet vzájomných pohľadávok
icon internetový obchod a fakturácia (problémy z praxe)
icon správne určenie momentu dodania tovaru a služby
icon určenie režimu DPH pri viacerých položkách na faktúre, súčasť základu dane a správna fakturácia sadzieb DPH
icon základ dane a daň v špecifických prípadoch (barter, prepojené osoby...)

Účastnícky poplatok

ONLINE účasť + video záznamOsobná účasť v Bratislave + video záznam
Účastnícky poplatok:144 € s DPH (117,07 € bez DPH) za 2-dňové školenie175 € s DPH (142,28 € bez DPH) za 2-dňové školenie
Účastnícky poplatok (členovia ZÚSK)138 € s DPH (112,20 € bez DPH) za 2-dňové školenie 169 € s DPH (137,40 € bez DPH) za 2-dňové školenie
Predplatitelia ročného vzdelávania KOMPLET0 € (svoju účasť nemusíte nikde hlásiť, stačí sa v deň a hodinu konania len prihlásiť do svojho osobného účtu)50 % zľava na školenie, t.j. 88 € za 2-dňové školenie, svoj záujem hláste vopred emailom na vzdelavanie@profuturion.sk

PRIHLASOVACÍ FORMULÁR NÁJDETE NIŽŠIE

Možnosti účasti

1. ONLINE formou:

Online forma školenia zahŕňa:

  • online školenie na 2-dňovom školení 16. - 17.09.2025,
  • študijné materiály,
  • možnosť doplňujúcej otázky na lektora priamo počas online školenia,
  • video záznam zo školenia, aby ste sa k téme vedeli vrátiť i neskôr.

2. prezenčnou formou:

Prezenčná forma školenia zahŕňa:

  • osobná účasť na školení v Bratislave v dňoch 16. - 17.09.2025,
  • tlačené študijné materiály,
  • video záznam zo školenia, aby ste sa k téme vedeli vrátiť i neskôr,
  • 2x teplý dvojchodový obed,
  • občerstvenie (káva, čaj, voda, zákusok, chlebíček),
  • bezplatné parkovanie pred školiacou miestnosťou a v blízkom okolí.
i

Organizačné pokyny pre ONLINE formu účasti na školení:

  • Informácie k pripojeniu sa na ONLINE školenie Vám budú zaslané 3 dni pred konaním. Inštalácia žiadnych aplikácií nie je potrebná. Budete potrebovať len PC s reproduktorom alebo notebook a stále pripojenie na internet.

--------------------------------------------------

Organizačné pokyny pre prezenčnú formu účasti na školení:

  • Miesto konania: školiaca miestnosť - Budatínska 26 v Bratislave, mestská časť Petržalka.
  • Príchod účastníkov od 08:30 - 08:55 hod. Začiatok prednášky o 09:00 hod.
  • Parkovanie – pri školiacej miestnosti je možnosť parkovania na vyhradených parkovacích miestach, ktoré sú pre účastníkov školenia bezplatné. Prípadne možnosť parkovania v blízkom okolí školiacej miestnosti.
  • MHD - na školenie sa viete pohodlne dostať autobusmi č. 99, 98, 93 (spoj 93 ide priamo z hlavnej vlakovej stanice). Vystúpite na zástavke ZŠ Budatínska a školiaca miestnosť sa nachádza cca 200 m od zástavky.
  • Počet osôb na školení je limitovaný na 20 účastníkov.

Prihláška

Máte ku školeniu nejaké otázky? Neváhajte nás kontaktovať:

0949 500 370

vzdelavanie@martintuzinsky.sk

    Prihláška na školenie

    Fakturačné údaje