Najčastejšie chyby v DPH a vybrané problémy z praxe
28.10.2024
ONLINE / prezenčne v Bratislave
Prednášajúci: Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD. - daňový poradca
Videoškolenie
Nestihli ste školenie v termíne? Zo školenia je dostupný k zakúpeniu videozáznam.

O školení
Tento ročník školenia "Najčastejšie chyby v DPH a vybrané problémy z praxe" zameriame na tieto "pálčivé" témy:
- problematika určenia miesta dodania tovarov / služieb,
- refakturácia služieb z pohľadu zákona o DPH,
- čo je a čo nie je predmetom DPH pri dodaní služieb,
- nesprávne vyhotovená faktúra,
- najčastejšie chyby pri zostavovaní výkazov DPH,
- fiktívne / umelé dodávky tovaru - veľký problém z pohľadu DPH.
Podrobný obsah školenia nájdete nižšie.
Školenie povedie lektor Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD., daňový poradca.
Tešíme sa na Vašu účasť.
Na čo sa môžete tešiť
rozsiahle študijné materiály
video záznam zo školenia
odpoveď na Vašu doplňujúcu otázku k preberanej téme priamo počas školenia
účasť podľa Vašich preferencií - ONLINE alebo OSOBNE v Bratislave
Prednášajúci

Daniam a účtovníctvu sa venuje viac ako 2 desaťročia. Od roku 2015 je členom Slovenskej komory daňových poradcov, člen metodicko-legislatívnej komisie pre daň z príjmov právnických osôb a metodicko-legislatívnej komisie pre účtovníctvo. Orientuje sa na daňové, ekonomické a účtovné poradenstvo. Lektorovaniu odborných školení v oblasti daní a účtovníctva sa aktívne venuje od roku 2008.
Harmonogram a obsah školenia
09:00 - 11:00 I. blok prednášky
11:00 - 12:00 Obedňajšia prestávka
12:00 - 13:45 II. blok prednášky
13:45 - 14:00 Krátka prestávka
14:00 - 15:30 III. blok prednášky s diskusiou
1) Určenie miesta dodania tovarov / služieb
- Prečo je dôležité správne určenie miesta dodania tovaru / služby
2) Miesto dodania tovaru v praktických príkladoch - vybrané príklady
- Pohyblivá / nepohyblivá dodávka tovaru
- Dodanie tovaru v rámci tuzemska
- Dodanie tovaru do iného členského štátu a preukazovanie oslobodenia od dane
- Dodanie tovaru s inštaláciou / montážou
- Dokončovacie práce na tovare pred jeho dodaním
3) Miesto dodania služby v praktických príkladoch
- Postavenie odberateľa ako rozhodujúci faktor na určenie miesta dodania služby
- Základné pravidlo pre určenie miesta dodania služby (§ 15 zákona o DPH)
- Osobitné pravidlá pre určenie miesta dodania služieb (§ 16 zákona o DPH)
- Osobitné miesto dodania určitých služieb dodaných osobe inej ako zdaniteľnej osobe (§ 16a zákona o DPH)
- Miesto dodania služby v súvislosti s osobitnou úpravou uplatňovania dane pre cestovné kancelárie a cestovné agentúry (§ 65 zákona o DPH)
4) Refakturácia služieb z pohľadu zákona o DPH
- Uplatňovanie princípu obstarania dodania služby vo svojom mene pre inú osobu (§ 9 ods. 4 zákona o DPH)
- Vznik daňovej povinnosti pri dodaní obstaranej služby vo svojom mene pre inú osobu (§ 19 ods. 6 zákona o DPH)
- Chyby pri uplatňovaní režimu "refakturácie" služieb
5) Čo je a čo nie je predmetom DPH pri dodaní služieb
- Judikatúra ESD vo veci dodaní služieb, ktoré sú / nie sú predmetom dane z pridanej hodnoty
- Závery vyplývajúce zo 17. zasadnutia komisie na zabezpečenie jednotného metodického výkladu za oblasť dane z pridanej hodnoty, ktoré sa uskutočnilo dňa 11.01.2023
- Posúdenie, či predmetom dane z pridanej hodnoty sú poplatok za márnu jazdu, storno poplatok za nevykonanú jazdu, kompenzácia za prestoje prepravcu, poplatok / pokuta za neskoré vrátenie prepravného kontajnera, poplatok / pokuta za nadmerné znečistenie dopravného prostriedku, poplatok za vydanie upomienky, úrok z omeškania, náhrada ušlého zisku, zmluvná pokuta / poplatok pri predčasnom ukončení od zmluvy, zákazníkom predané, ale nevyužité letenky / vstupenky, storno poplatok pri zrušení rezervácie hotelovej izby, fakturácia poškodeného tovaru prepravcovi.
6) Najčastejšie chyby pri uplatňovaní nároku na odpočet DPH
- Podmienky pre uplatnenie nároku na odpočet DPH
- V akom zdaňovacom období je možný nárok na odpočet DPH
7) Nesprávne vyhotovená faktúra
- Nesprávne vyhotovené faktúry z pohľadu dodávateľa a čo z toho vyplýva
- Nesprávne vyhotovené faktúry z pohľadu odberateľa a čo z toho vyplýva
- Nesprávne vyhotovené faktúry za tovar / služby z iného členského štátu
- „Opravy“ chýb vo faktúrach (ako áno / ako nie)
8) Najčastejšie chyby pri zostavovaní výkazov DPH
- Najčastejšie chyby pri zostavení DP k DPH v konkrétnych príkladoch a ich oprava (chýbajúce / vynechané údaje a vplyv na podanie opravného / dodatočného daňového priznania k DPH, objektívne / subjektívne opravy dokladov…)
- Najčastejšie chyby pri zostavení KV k DPH v konkrétnych príkladoch a ich oprava (uvádzanie správnych dátumov, nesprávne vykazovanie transakcií v KV DPH a zámena obsahovej náplne jednotlivých častí KV DPH, opravné doklady…)
- Najčastejšie chyby pri zostavení SV k DPH v konkrétnych príkladoch a ich oprava (prijatie platby pred dodaním služby do iného členského štátu, odberateľ z iného členského štátu v procese prideľovania IČ DPH, dodanie tovaru do iného členského štátu, trojstranný obchod)
9) Vybrané problémy z praxe
- Správne určenie základu dane
- Správne určenie režimu DPH
- Spätný finančný lízing
10) Fiktívne / Umelé dodávky tovaru - veľký problém z pohľadu DPH
- Rýdzo fiktívna dodávka tovaru
- Rýdzo formálna (umelá) dodávka tovaru
- Konanie v dobrej viere vs. rýdzo fiktívne / formálne dodávky tovaru
- Neuznanie nároku na odpočet DPH pri rýdzo fiktívnej / formálnej dodávke tovaru
- Problematika § 69 ods. 5 ZDPH v nadväznosti na DPH uvedenú na vydaných faktúrach v súvislosti s rýdzo fiktívnymi / formálnymi dodávkami tovaru
- Judikatúra SD EÚ a slovenská / česká judikatúra v súvislosti s rýdzo fiktívnymi / formálnymi dodávkami tovaru
- Opravná faktúra ako jediné riešenie (?)
11) Diskusia - odpovede na otázky účastníkov
Účastnícky poplatok
ONLINE školenie: | Prezenčné školenie (v Bratislave): |
72 € s DPH (60 € bez DPH) | 84 € s DPH (70 € bez DPH) |
69 € s DPH (57,50 € bez DPH) - zľavnená cena pre členov ZÚSK | 81 € s DPH (67,50 € bez DPH) - zľavnená cena pre členov ZÚSK |
Možnosti účasti
1. ONLINE formou:
Online forma školenia zahŕňa:
- online školenie dňa 28.10.2024,
- študijné materiály,
- možnosť doplňujúcej otázky na lektora priamo počas online školenia,
- videozáznam zo školenia, aby ste sa k téme vedeli vrátiť i neskôr.
2. prezenčnou formou:
Prezenčná forma školenia zahŕňa:
- osobná účasť na školení v Bratislave,
- tlačené študijné materiály + videozáznam zo školenia,
- teplý dvojchodový obed,
- občerstvenie (káva, čaj, voda, zákusok, chlebíček),
- bezplatné parkovanie pred školiacou miestnosťou a v blízkom okolí.
Organizačné pokyny pre ONLINE formu účasti na školení:
- Informácie k pripojeniu sa na ONLINE školenie Vám budú zaslané 3 dni pred konaním. Inštalácia žiadnych aplikácií nie je potrebná. Budete potrebovať len PC s reproduktorom alebo notebook a stále pripojenie na internet.
--------------------------------------------------
Organizačné pokyny pre prezenčnú formu účasti na školení:
- Miesto konania: školiaca miestnosť - Budatínska 26 v Petržalke, Bratislava.
- Príchod účastníkov od 08:30 - 08:55 hod. Začiatok prednášky o 09:00 hod.
- Parkovanie – pri školiacej miestnosti je možnosť parkovania na vyhradených parkovacích miestach, ktoré sú pre účastníkov školenia bezplatné. Prípadne možnosť parkovania v blízkom okolí školiacej miestnosti.
- MHD - na školenie sa viete pohodlne dostať autobusmi č. 99, 98, 93. Vystúpite na zástavke ZŠ Budatínska a školiaca miestnosť sa nachádza cca 200 m od zástavky.
- Počet osôb na školení je limitovaný na 20 účastníkov.
Prihláška
Máte ku školeniu nejaké otázky? Neváhajte nás kontaktovať: