Vybrané problémy a najčastejšie chyby DPH v praxi + pripravovaná zmena v zákone o DPH účinná od 15.11.2021

Registrácia na školenie

Novinka

Videoškolenia z pohodlia domova

Chceli by ste absolvovať naše školenia s odborníkmi, no nevyhovuje Vám miesto alebo termín? Vyskúšajte našu novinku a absolvujte videoškolenie z pohodlia domova.

Videoškolenia

OBSAH ŠKOLENIA:

Prijaté zmeny v zákone o DPH účinné od 01.11.2021 a navrhované zmeny v zákone o DPH účinné od 15.11.2021

  • rozšírenie okruhu tovaru oslobodeného od dane pri jeho dovoze do tuzemska,
  • oznamovacia povinnosť v súvislosti s bankovými účtami používanými na  podnikanie, ktoré je predmetom dane podľa § 2 zákona o DPH.

Obrat na účely DPH

  • Na čo sa najčastejšie zabúda pri sledovaní obratu, čo do obratu na účely DPH patrí a čo nepatrí?
  • Sledovanie obratu.
  • Prekročenie obratu a zákonná registrácia pre DPH.
  • Oneskorená registrácia pre DPH, dofakturovanie DPH odberateľom, ktorí sú platitelia DPH a postup pri podaní DP k DPH za obdobie, v ktorom mala byť zdaniteľná osoba platiteľom DPH.

Určenie miesta dodania tovarov / služieb

  • Prečo je dôležité správne určenie miesta dodania tovaru / služby.
  • Najčastejšie chyby pri určovaní miesta dodania tovaru / služby.

Najčastejšie chyby pri uplatňovaní nároku na odpočet DPH

  • Nesprávne určenie zdaniteľného obdobia pri tovare.
  • Nesprávne určenie zdaniteľného obdobia pri službách.

Nesprávne vystavená faktúra

  • Nesprávne vystavené faktúry z pohľadu dodávateľom a čo z toho vyplýva.
  • Nesprávne vystavené faktúry z pohľadu odberateľom a čo z toho vyplýva.
  • Nesprávne vystavené faktúry za tovar  / služby z iného členského štátu.
  • „Opravy“ chýb vo faktúrach (ako áno / ako nie).

Najčastejšie chyby pri zostavovaní výkazov DPH

  • Najčastejšie chyby pri zostavení DP k DPH v konkrétnych príkladoch (chýbajúce / vynechané údaje a vplyv na podanie opravného / dodatočného daňového priznania k DPH, správne smerovanie transakcií do jednotlivých riadkov DP k DPH, objektívne / subjektívne opravy dokladov…).
  • Najčastejšie chyby pri zostavení KV k DPH v konkrétnych príkladoch (uvádzanie správnych dátumov, obsahová náplň, KV k DPH, opravné doklady…).
  • Najčastejšie chyby pri zostavení SV k DPH v konkrétnych príkladoch (prijatie platby pred dodaním služby do iného členského štátu, odberateľ z iného členského štátu v procese prideľovania IČ DPH, dodanie tovaru do iného členského štátu, trojstranný obchod).
  • Opravy chýb v jednotlivých výkazoch k DPH.

Vybrané problémy

  • Paušalizácia výdavkov z pohľadu ZDP a nadväznosť na ZDPH.
  • Správne uplatňovanie kurzov pri prepočte cudzej meny na euro z pohľadu ZDPH.
  • Správne určenie základu dane.
  • Správne určenie režimu DPH.

    Prihláška na školenie

    Zdvorilo Vás v zmysle § 1 ods. 4 Vyhlášky Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky č. 241/2021, ktorou sa nariaďujú opatrenia pri ohrození verejného zdravia k obmedzeniam hromadných podujatí, oprávňujúcej organizátora hromadného podujatia požadovať od osoby vstupujúcej do priestorov hromadného podujatia predloženie príslušného dokladu, ktorý preukazuje niektorú zo skutočností v tzv. režime OTP, prosíme o informáciu, ktorú z nasledujúcich skutočností budete spĺňať v deň konania školenia: Uvedená informácia je pre nás dôležitá, aby sme Vám včas dali vedieť, či sa podujatie uskutoční a ak áno, za akých podmienok podľa aktuálnej farby okresu (napr. maximálny možný počet účastníkov). Nie sme nadšení tým, že štát tendenčne preniesol zodpovednosť na podnikateľov, avšak bez tejto informácie nevieme podujatie zorganizovať tak, aby sme naplnili literu vyhlášky. Ďakujeme Vám za pochopenie.

    Fakturačné údaje