Účtovná závierka v podvojnom účtovníctve podnikateľského subjektu za rok 2025


date-icon20.01.2026

place-iconMožnosti účasti: ONLINE formou alebo prezenčne v Bratislave (každý účastník obdrží aj VIDEO ZÁZNAM)

lectors-iconPrednášajúci: Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD. - daňový poradca

Chcem sa prihlásiť

O školení

Školenie účtovná závierka v podvojnom účtovníctve podnikateľského subjektu prináša praktický návod na čo nezabudnúť pri ukončení roka 2025, ako účtovne uzavrieť rok 2025 a bezchybne zostaviť účtovnú závierku. Ukážeme si, ako účtovať , opravné položky, časové rozlíšenie, rezervy, nevyfakturované dodávky a ďalšie účtovné prípady.

Tešíme sa na Vašu účasť!

.....................................................................................................

Na školení sa môžete zúčastniť ONLINE formou alebo prezenčne v Bratislave v dňoch:

  • 26.11.2025 od 09:00 hod.
  • alebo 20.01.2026 od 09:00 hod.

Všetci účastníci obdržia i študijný materiál od lektora a následne video záznam zo školenia.

Tešíme sa na Vašu účasť.

................................................................................................

V prípade záujmu si školenie môžete zakúpiť aj ako súčasť obľúbeného balíčka školení - Ukončenie roka 2025 a zmeny od 01.01.2026. Bližšie informácie nájdete TU >>>

Termíny a mestá

26.11.2025 ONLINE (09:00 - 15:00 hod.) Vypredané
26.11.2025 BRATISLAVA, Budatínska 26 (09:00 - 15:00 hod.) Vypredané
20.01.2026 ONLINE (09:00 - 15:00 hod.)
20.01.2026 BRATISLAVA, Budatínska 26 (09:00 - 15:00 hod.)

Táto téma je obsahom ročných balíkov vzdelávania

  • Obsahuje
  • Neobsahuje

Na čo sa môžete tešiť

icon

školenie s odborníkom z praxe

icon

študijný materiál

icon

video záznam zo školenia

icon

účasť podľa Vašich preferencií - ONLINE alebo OSOBNE v Bratislave

Prednášajúci

Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD.
daňový poradca

Daniam a účtovníctvu sa venuje viac ako 2 desaťročia. Od roku 2015 je členom Slovenskej komory daňových poradcov, člen metodicko-legislatívnej komisie pre daň z príjmov právnických osôb a metodicko-legislatívnej komisie pre účtovníctvo. Orientuje sa na daňové, ekonomické a účtovné poradenstvo. Lektorovaniu odborných školení v oblasti daní a účtovníctva sa aktívne venuje od roku 2008.

Harmonogram a obsah školenia

timer-icon09:00 - 11:00 I. blok prednášky

timer-icon11:00 - 12:00 Obedňajšia prestávka

timer-icon12:00 - 13:45 II. blok prednášky

timer-icon13:45 - 14:00 Krátka prestávka

timer-icon14:00 - 15:00 III. blok prednášky s diskusiou

1) Rekapitulácia zmien v účtovníctve, novinky a s tým súvisiace účtovné prípady

  • Sumarizácia zmien týkajúca sa kryptoaktív
  • Účtovanie dane z finančných transakcií
  • Zmeny týkajúce účtovania finančného prenájmu
  • Doplnenie úpravy účtovania DPH pri zmene rozsahu použitia dlhodobého majetku
  • Úprava účtovania DPH pri oprave základu dane pri nevymožiteľných pohľadávkach podľa § 25a ZDPH
  • Úprava účtovania DPH pri oprave odpočítanej dane podľa § 53b ZDPH

2) Kategorizácia účtovných jednotiek do veľkostných skupín

  • Kritéria na začlenenie účtovnej jednotky do niektorej z veľkostných skupín
  • Zaradenie novovzniknutých účtovných jednotiek do veľkostných skupín
  • Preradenie účtovnej jednotky medzi veľkostnými skupinami

3) Účtovná závierka, termíny na jej zostavenie a právne predpisy

4) Vybrané problémy a závierkové účtovné prípady (účtovné a daňové hľadisko)

  • Zásoby, účtovanie na konci roka (spôsob A / B), úprava ocenenia
  • Opravné položky k DM, zásobám, pohľadávkam v príkladoch
  • Rezervy v príkladoch
  • Nevyfakturované dodávky v príkladoch
  • Časové rozlíšenie nákladov a výnosov v príkladoch
  • Kurzové rozdiely, prepočet majetku a záväzkov v cudzej mene
  • Splatná a odložená daň z príjmov v príkladoch
  • Podsúvahová evidencia

5) Inventarizácia majetku, záväzkov a zistenie inventarizačných rozdielov

6) Vybrané položky účtovnej závierky

  • Účty, ktoré nesmú vykazovať zostatok ku dňu, ku ktorému sa zostavuje účtovná závierka
  • Záporné zostatky na jednotlivých účtoch a ich preúčtovanie
  • Kompenzácia zostatkov na analytických účtoch
  • Vybrané informácie, ktoré je nutné vykázať v poznámkach

7) Oprava chýb minulých účtovných období

8) Register účtovných závierok

  • Termíny na uloženie dokumentov do registra účtovných závierok
  • Spôsob ukladania dokumentov do registra účtovných závierok

9) Vybrané problémy z praxe

  • Interné smernice v oblasti účtovníctva a okruhy, ktoré musia byť upravené
  • Účel / zámer účtovnej jednotky ako podstatné kritérium pre správne účtovanie účtovných prípadov
  • Príklady správneho / nesprávneho účtovania vybraných účtovných prípadov
  • Sankcie za nesprávne vedenie účtovníctva

10) Diskusia - odpovede na otázky účastníkov

Účastnícky poplatok

ONLINE účasť + video záznamOsobná účasť v Bratislave + video záznam
Účastnícky poplatok:74 € s DPH (60,16 € bez DPH)89 € s DPH (72,36 € bez DPH)
Účastnícky poplatok (členovia ZÚSK)71 € s DPH (57,72 € bez DPH) - zľavnená cena pre členov ZÚSK86 € s DPH (69,92 € bez DPH) - zľavnená cena pre členov ZÚSK
Predplatitelia ročného vzdelávania KOMPLET0 € (svoju účasť nemusíte nikde hlásiť, stačí sa v deň a hodinu konania len prihlásiť do svojho osobného účtu)50 % zľava na školenie, t.j. 44 € pre ročných predplatiteľov, svoj záujem hláste vopred emailom na vzdelavanie@profuturion.sk

PRIHLASOVACÍ FORMULÁR NÁJDETE NIŽŠIE

Možnosti účasti

1. ONLINE formou:

Online forma školenia zahŕňa:

  • online školenie,
  • študijné materiály,
  • možnosť doplňujúcej otázky k preberanej téme priamo počas online školenia,
  • video záznam zo školenia, aby ste sa k téme vedeli vrátiť i neskôr.

2. prezenčnou formou:

Prezenčná forma školenia zahŕňa:

  • osobná účasť na školení v Bratislave,
  • tlačené študijné materiály,
  • video záznam zo školenia, aby ste sa k téme vedeli vrátiť i neskôr,
  • teplý dvojchodový obed,
  • občerstvenie.
i

Organizačné pokyny pre ONLINE formu účasti na školení:

  • Informácie k pripojeniu sa na ONLINE školenie Vám budú zaslané 2 dni pred konaním. Inštalácia žiadnych aplikácií nie je potrebná. Budete potrebovať len PC s reproduktorom alebo notebook a stále pripojenie na internet.

--------------------------------------------------

Organizačné pokyny pre prezenčnú formu účasti na školení:

  • Miesto konania: školiaca miestnosť - Budatínska 26 v Bratislave, mestská časť Petržalka.
  • Príchod účastníkov od 08:30 - 08:55 hod. Začiatok prednášky o 09:00 hod.
  • Parkovanie – pri školiacej miestnosti je možnosť parkovania na vyhradených parkovacích miestach, ktoré sú pre účastníkov školenia bezplatné. Prípadne možnosť parkovania v blízkom okolí školiacej miestnosti.
  • MHD - na školenie sa viete pohodlne dostať autobusmi č. 99, 98, 93 (spoj 93 ide priamo z hlavnej vlakovej stanice). Vystúpite na zástavke ZŠ Budatínska a školiaca miestnosť sa nachádza cca 200 m od zástavky.
  • Počet osôb na školení je limitovaný na 20 účastníkov.

Prihláška

Máte ku školeniu nejaké otázky? Neváhajte nás kontaktovať:

0949 500 370

vzdelavanie@martintuzinsky.sk

    Prihláška na školenie

    Fakturačné údaje