Dodanie tovaru z pohľadu DPH
06.06.2025
ONLINE / prezenčne v Bratislave
Prednášajúci: Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD. - daňový poradca
O školení
Prečo je dôležité správne určenie miesta dodania tovaru? Kedy vzniká daňová povinnosť pri dodaní tovaru? Ako správne určiť základ dane, režim DPH a sadzby DPH pri dodaní tovaru? Nielen na tieto, ale aj na mnoho ďalších otázok súvisiacich s problematikou dodania tovaru Vám odpovie lektor školenia Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD..
Podrobný obsah školenia nájdete nižšie.
Tešíme sa na Vašu účasť!
Prednášajúci

Daniam a účtovníctvu sa venuje viac ako 2 desaťročia. Od roku 2015 je členom Slovenskej komory daňových poradcov, člen metodicko-legislatívnej komisie pre daň z príjmov právnických osôb a metodicko-legislatívnej komisie pre účtovníctvo. Orientuje sa na daňové, ekonomické a účtovné poradenstvo. Lektorovaniu odborných školení v oblasti daní a účtovníctva sa aktívne venuje od roku 2008.
Harmonogram a obsah školenia
09:00 - 11:00 I. blok prednášky
11:00 - 12:00 Obedňajšia prestávka
12:00 - 13:45 II. blok prednášky
13:45 - 14:00 Krátka prestávka
14:00 - 15:30 III. blok prednášky s diskusiou
1) Vymedzenie základných pojmov
- Tovar z pohľadu DPH
- Dodanie tovaru z pohľadu DPH
- Vybraná judikatúra SD EÚ vo veci dodania tovaru
2) Miesto dodania tovaru
- Prečo je dôležité správne určenie miesta dodania tovaru / služby
- Miesto dodania tovaru z pohľadu DPH - základné pravidlá
- Miesto dodania tovaru z pohľadu DPH - špecifické pravidlá
- Pohyblivá a nepohyblivá dodávka tovaru ako jeden z faktorov určenia miesta dodania tovaru
- Reťazové transakcie s tovarom
- Vybrané problémy z praxe (dokončovacie práce na tovare, uskladnenie tovaru v procese prepravy, dodanie tovaru s inštaláciou / montážou ...)
3) Vznik daňovej povinnosti pri dodaní tovaru
- Vznik daňovej povinnosti pri prijatí platby pred dodaním tovaru
- Vznik daňovej povinnosti pri dodaní tovaru
- Opakované dodanie tovaru
- Čiastkové dodanie tovaru
4) Základ dane pri dodaní tovaru, režim a sadzby DPH
- Správne určenie základu dane
- Správne určenie režimu DPH
- Správne určenie sadzby DPH
- Zložené plnenia
5) Vybrané problémy z praxe
- Predaj použitého tovaru
- Predaj tovaru na diaľku
- Predaj tovaru do iného členského štátu a oslobodenie od DPH
- Trojstranný obchod
- Nesprávne vyhotovené faktúry z pohľadu odberateľa a čo z toho vyplýva
- „Opravy“ chýb vo faktúrach (ako áno / ako nie)
- Rýdzo fiktívna / rýdzo formálna (umelá) dodávka tovaru
- Problematika § 69 ods. 5 ZDPH v nadväznosti na DPH uvedenú na vydaných faktúrach v súvislosti s rýdzo fiktívnymi / formálnymi dodávkami tovaru
- Neuznanie nároku na odpočet DPH pri rýdzo fiktívnej / formálnej dodávke tovaru
- Judikatúra SD EÚ a slovenská / česká judikatúra v súvislosti s rýdzo fiktívnymi / formálnymi dodávkami tovaru
6) Diskusia - odpovede na otázky účastníkov
Účastnícky poplatok
ONLINE školenie: | Prezenčné školenie (v Bratislave): |
74 € s DPH (60,16 € bez DPH) | 89 € s DPH (72,36 € bez DPH) |
71 € s DPH (57,72 € bez DPH) - zľavnená cena pre členov ZÚSK | 86 € s DPH (69,92 € bez DPH) - zľavnená cena pre členov ZÚSK |
Možnosti účasti
1. ONLINE formou:
Online forma školenia zahŕňa:
- online školenie dňa 06.06.2025,
- študijné materiály,
- možnosť doplňujúcej otázky na lektora priamo počas online školenia,
- video záznam zo školenia, aby ste sa k téme vedeli vrátiť i neskôr.
2. prezenčnou formou:
Prezenčná forma školenia zahŕňa:
- osobná účasť na školení v Bratislave,
- tlačené študijné materiály + videozáznam zo školenia,
- teplý dvojchodový obed,
- občerstvenie (káva, čaj, voda, zákusok, chlebíček),
- bezplatné parkovanie pred školiacou miestnosťou a v blízkom okolí.
Organizačné pokyny pre ONLINE formu účasti na školení:
- Informácie k pripojeniu sa na ONLINE školenie Vám budú zaslané 3 dni pred konaním. Inštalácia žiadnych aplikácií nie je potrebná. Budete potrebovať len PC s reproduktorom alebo notebook a stále pripojenie na internet.
--------------------------------------------------
Organizačné pokyny pre prezenčnú formu účasti na školení:
- Miesto konania: školiaca miestnosť - Budatínska 26 v Petržalke, Bratislava.
- Príchod účastníkov od 08:30 - 08:55 hod. Začiatok prednášky o 09:00 hod.
- Parkovanie – pri školiacej miestnosti je možnosť parkovania na vyhradených parkovacích miestach, ktoré sú pre účastníkov školenia bezplatné. Prípadne možnosť parkovania v blízkom okolí školiacej miestnosti.
- MHD - na školenie sa viete pohodlne dostať autobusmi č. 99, 98, 93. Vystúpite na zástavke ZŠ Budatínska a školiaca miestnosť sa nachádza cca 200 m od zástavky.
- Počet osôb na školení je limitovaný na 20 účastníkov.
Prihláška
Máte ku školeniu nejaké otázky? Neváhajte nás kontaktovať: