Dodanie tovaru z pohľadu DPH


date-icon06.06.2025

place-iconONLINE / prezenčne v Bratislave

lectors-iconPrednášajúci: Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD. - daňový poradca

Chcem sa prihlásiť

O školení

Prečo je dôležité správne určenie miesta dodania tovaru? Kedy vzniká daňová povinnosť pri dodaní tovaru? Ako správne určiť základ dane, režim DPH a sadzby DPH pri dodaní tovaru? Nielen na tieto, ale aj na mnoho ďalších otázok súvisiacich s problematikou dodania tovaru Vám odpovie lektor školenia Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD..

Podrobný obsah školenia nájdete nižšie.

Tešíme sa na Vašu účasť!

Termíny a mestá

06.06.2025 ONLINE (09:00 - 15:30 hod.)
06.06.2025 BRATISLAVA, Budatínska 26 v Petržalke (09:00 - 15:30 hod.)

Táto téma je obsahom ročných balíkov vzdelávania

  • Obsahuje
  • Neobsahuje

Prednášajúci

Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD.
daňový poradca

Daniam a účtovníctvu sa venuje viac ako 2 desaťročia. Od roku 2015 je členom Slovenskej komory daňových poradcov, člen metodicko-legislatívnej komisie pre daň z príjmov právnických osôb a metodicko-legislatívnej komisie pre účtovníctvo. Orientuje sa na daňové, ekonomické a účtovné poradenstvo. Lektorovaniu odborných školení v oblasti daní a účtovníctva sa aktívne venuje od roku 2008.

Harmonogram a obsah školenia

timer-icon09:00 - 11:00 I. blok prednášky

timer-icon11:00 - 12:00 Obedňajšia prestávka

timer-icon12:00 - 13:45 II. blok prednášky

timer-icon13:45 - 14:00 Krátka prestávka

timer-icon14:00 - 15:30 III. blok prednášky s diskusiou

1) Vymedzenie základných pojmov

  • Tovar z pohľadu DPH
  • Dodanie tovaru z pohľadu DPH
  • Vybraná judikatúra SD EÚ vo veci dodania tovaru

2) Miesto dodania tovaru

  • Prečo je dôležité správne určenie miesta dodania tovaru / služby
  • Miesto dodania tovaru z pohľadu DPH - základné pravidlá
  • Miesto dodania tovaru z pohľadu DPH - špecifické pravidlá
  • Pohyblivá a nepohyblivá dodávka tovaru ako jeden z faktorov určenia miesta dodania tovaru
  • Reťazové transakcie s tovarom
  • Vybrané problémy z praxe (dokončovacie práce na tovare, uskladnenie tovaru v procese prepravy, dodanie tovaru s inštaláciou / montážou ...)

3) Vznik daňovej povinnosti pri dodaní tovaru

  • Vznik daňovej povinnosti pri prijatí platby pred dodaním tovaru
  • Vznik daňovej povinnosti pri dodaní tovaru
  • Opakované dodanie tovaru
  • Čiastkové dodanie tovaru

4) Základ dane pri dodaní tovaru, režim a sadzby DPH

  • Správne určenie základu dane
  • Správne určenie režimu DPH
  • Správne určenie sadzby DPH
  • Zložené plnenia

5) Vybrané problémy z praxe

  • Predaj použitého tovaru
  • Predaj tovaru na diaľku
  • Predaj tovaru do iného členského štátu a oslobodenie od DPH
  • Trojstranný obchod
  • Nesprávne vyhotovené faktúry z pohľadu odberateľa a čo z toho vyplýva
  • „Opravy“ chýb vo faktúrach (ako áno / ako nie)
  • Rýdzo fiktívna / rýdzo formálna (umelá) dodávka tovaru
  • Problematika § 69 ods. 5 ZDPH v nadväznosti na DPH uvedenú na vydaných faktúrach v súvislosti s rýdzo fiktívnymi / formálnymi dodávkami tovaru
  • Neuznanie nároku na odpočet DPH pri rýdzo fiktívnej / formálnej dodávke tovaru
  • Judikatúra SD EÚ a slovenská / česká judikatúra v súvislosti s rýdzo fiktívnymi / formálnymi dodávkami tovaru

6) Diskusia - odpovede na otázky účastníkov

Účastnícky poplatok

ONLINE školenie:Prezenčné školenie (v Bratislave):
74 € s DPH (60,16 € bez DPH)89 € s DPH (72,36 € bez DPH)
71 € s DPH (57,72 € bez DPH) - zľavnená cena pre členov ZÚSK86 € s DPH (69,92 € bez DPH) - zľavnená cena pre členov ZÚSK

Možnosti účasti

1. ONLINE formou:

Online forma školenia zahŕňa:

  • online školenie dňa 06.06.2025,
  • študijné materiály,
  • možnosť doplňujúcej otázky na lektora priamo počas online školenia,
  • video záznam zo školenia, aby ste sa k téme vedeli vrátiť i neskôr.

2. prezenčnou formou:

Prezenčná forma školenia zahŕňa:

  • osobná účasť na školení v Bratislave,
  • tlačené študijné materiály + videozáznam zo školenia,
  • teplý dvojchodový obed,
  • občerstvenie (káva, čaj, voda, zákusok, chlebíček),
  • bezplatné parkovanie pred školiacou miestnosťou a v blízkom okolí.
i

Organizačné pokyny pre ONLINE formu účasti na školení:

  • Informácie k pripojeniu sa na ONLINE školenie Vám budú zaslané 3 dni pred konaním. Inštalácia žiadnych aplikácií nie je potrebná. Budete potrebovať len PC s reproduktorom alebo notebook a stále pripojenie na internet.

--------------------------------------------------

Organizačné pokyny pre prezenčnú formu účasti na školení:

  • Miesto konania: školiaca miestnosť - Budatínska 26 v Petržalke, Bratislava.
  • Príchod účastníkov od 08:30 - 08:55 hod. Začiatok prednášky o 09:00 hod.
  • Parkovanie – pri školiacej miestnosti je možnosť parkovania na vyhradených parkovacích miestach, ktoré sú pre účastníkov školenia bezplatné. Prípadne možnosť parkovania v blízkom okolí školiacej miestnosti.
  • MHD - na školenie sa viete pohodlne dostať autobusmi č. 99, 98, 93. Vystúpite na zástavke ZŠ Budatínska a školiaca miestnosť sa nachádza cca 200 m od zástavky.
  • Počet osôb na školení je limitovaný na 20 účastníkov.

Prihláška

Máte ku školeniu nejaké otázky? Neváhajte nás kontaktovať:

0949 500 370

vzdelavanie@martintuzinsky.sk

    Prihláška na školenie

    Fakturačné údaje