Život bežnej firmy v roku 2025 z pohľadu daní a účtovníctva – vybrané problémy
10.04.2025 - 11.04.2025
Wellness hotel KONTAKT****, Stará Lesná 180, Vysoké Tatry
Prednášajúci: Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD. - daňový poradca, Ing. Vladimír Ozimý - daňový poradca
O podujatí
Toto školenie je kapacitne plne OBSADENÉ. Voľné vstupenky sú ešte na májové podujatie v hoteli CHOPOK**** - viac informácií nájdete TU.
ĎAKUJEME ZA VÁŠ ZÁUJEM.
--------------------------------------------------
Aké sú aktuálne najčastejšie problémy a otázky v živote bežnej firmy?
Na tieto témy si posvietime počas druhého ročníka školenia "Život bežnej firmy v roku 2025", v dňoch 10. - 11. apríla 2025 (štvrtok - piatok).
Školenie bude pod taktovkou 2 zohraných daňových poradcov:
- Ing. Vladimír Ozimý, daňový poradca
- Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD., daňový poradca - ako prísediaci lektor, ktorý doplní zaujímavosti z praxe a obohatí diskusiu.
Prvý deň sa budeme na prednáške venovať komplexnej problematike majetku z pohľadu daní, účtovníctva a DPH v roku 2025.
Druhý deň školenia si priblížime časté praktické problémy / modelové situácie - a povieme si riešenia ako sa s nimi vysporiadať. Podrobný program školenia nájdete nižšie.
Podujatie sa uskutoční v prostredí Vysokých Tatier vo wellness hoteli KONTAKT****. Menší, útulný hotel v Starej Lesnej je dobrou voľbou na pokojné školenie a zároveň ponúka komfortný wellness svet s bazénom a saunovým svetom. Spojte príjemné s užitočným a po odbornej konferencii si oddýchnite v hotelovom wellness-e.
Školenie je kapacitne obmedzené na 60 účastníkov, bude prebiehať prezenčnou formou v čase 09:00 - cca 15:30 hod.
Účasť je možná s ubytovaním alebo bez ubytovania v hoteli. Ubytovanie je možné aj s rodinnými príslušníkmi, ktorí sa na konferencii nezúčastnia.
Náš tip
Voľnočasový program ponúka viaceré možnosti, ako napr. hotelový wellness, kávička na hotelovej terase či aktívne strávený čas na prechádzke tatranskou prírodou.
Na čo sa môžete tešiť
zaujímavé a podnetné prednášky so skúsenými lektormi
riešenie modelových situácií z praxe
oddych po prednáške v hotelovom wellness centre
dvojica skúsených lektorov, daňových poradcov
Prednášajúci

Daniam a účtovníctvu sa venuje viac ako 2 desaťročia. Od roku 2015 je členom Slovenskej komory daňových poradcov, člen metodicko-legislatívnej komisie pre daň z príjmov právnických osôb a metodicko-legislatívnej komisie pre účtovníctvo. Orientuje sa na daňové, ekonomické a účtovné poradenstvo. Lektorovaniu odborných školení v oblasti daní a účtovníctva sa aktívne venuje od roku 2008.

Člen Slovenskej komory daňových poradcov, člen metodicko - legislatívnej komisie pre daň z pridanej hodnoty. Špecialista na dane a účtovníctvo. Venuje sa lektorskej činnosti a daňovému poradenstvu.
Referencie
Obsah a harmonogram školenia
10.04.2025 - 1. deň - Ing. Vladimír Ozimý, Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD.
08:30 - 09:00 Príchod a registrácia účastníkov
09:00 - 10:45 I. blok prednášok
10:45 - 11:00 Krátka prestávka
11:00 - 12:30 II. blok prednášok
12:30 - 13:30 Obedňajšia prestávka
13:30 - 15:30 III. blok prednášok + diskusia
Komplexný pohľad na majetok z pohľadu daní, účtovníctva a DPH v roku 2025
1) Formy nadobudnutia majetku:
- Kúpa na leasing z pohľadu daní a účtovníctva a DPH – pozrieme sa na postup od obstarania na leasing aj so zmenami od 01.01.2025 v DPH a daňový pohľad na pojem leasing a jeho zaúčtovanie a účtovné dopady (pohľad nehnuteľnosť aj hnuteľná vec) – postúpenie leasingu po novom, odobratie predmetu leasingu po novom.
- Vklad majetku cez základné imanie alebo kapitálové fondy medzi dvoma firmami, platiteľmi DPH a od fyzickej osoby nepodnikateľa (spoločníka) do spoločnosti. Aké to má reálne daňové dopady z pohľadu dane z príjmov a DPH a účtovné zachytenie operácii.
- Zámena majetku medzi dvoma subjektmi platiteľmi DPH a takisto u FO nepodnikateľa a firmy. Aké to má reálne daňové dopady z pohľadu dane z príjmov a DPH a účtovné zachytenie operácii.
- Nadobudnutie majetku (zásob, dlhodobého majetku) bezplatne darom, daňové a účtovné dopady a pohľad DPH u darcu a obdarovaného.
2) Moment zaradenia do užívania, účtovanie o aktivácii majetku a účtovno-daňový dopad:
- Čo je nevyhnutné na splnenie, ak chceme zaradiť majetok do užívania a uplatňovať správne odpisy, kedy musím a kedy môžem prerušiť odpisovanie?
- Ako správne určiť vstupnú cenu pre účely daňového a účtovného odpisovania?
- Kto je oprávnenou osobou na odpisovanie majetku v účtovnej jednotke?
- Oceňovanie zásob, ich aktivácia.
- Kedy je nevyhnutné riešiť rozpracovanosť služieb v účtovnom období?
3) Zmena účelu používania investičného majetku v účtovnej jednotke a účtovno - daňové dopady:
- Ako je definovaný investičný majetok na daňové a účtovné účely?
- Ako je definovaný investičný majetok na účely DPH?
- Ako je definovaný princíp zmeny účelu využívania majetku z pohľadu DPH, čo to znamená skutočné prvé použitie a aký to môže mať vplyv na opravu a úpravu odpočítanej dane u platiteľa DPH a kedy to vykonať, ako to vykázať v DP, KV, právo na odpočítanie dane verzus prvé skutočné použitie?
4) Používanie motorového vozidla v účtovnej jednotke a uplatňovanie výdavkov:
- Aké princípy je možné uplatniť pri MV z pohľadu dane z príjmov a účtovné prípady, ako je to s pohonnými látkami v roku 2025 a uplatňovanie nepeňažného príjmu zamestnanca?
- Aké princípy platia v prípade DPH pravidiel v rámci práva na odpočítanie dane, musím povinne riešiť pomer? Alebo mám právo na 100 % odpočet DPH aj pri súkromnom využívaní? Môžem zvoliť aj iný model ako pomerovanie odpočítania dane?
5) Precenenie majetku z pohľadu účtovníctva a daní:
- Kedy pristúpiť k tvorbe opravnej položky z účtovného a daňového hľadiska?
- Kedy je možné hovoriť o opravnej položke ako daňovom výdavku?
- Čo znamená tvorba, rozpustenie a použitie opravnej položky v praxi?
6) Vyradenie majetku z účtovníctva:
- Predaj majetku (dlhodobého a zásob) a daňovo účtovné dopady aj z pohľadu DPH. Môže byť uznaná strata z predaja, z čoho sa odvádza DPH, čo tvorí základ dane.
- Bezplatné dodanie majetku a zásob z pohľadu dane z príjmov, účtovníctva a DPH u platiteľa DPH. Na čo všetko si treba dať pozor ak preraďuje SZČO majetok do osobného užívania, čo znamená darovanie. Existuje povinnosť vrátiť DPH zo služby pri bezplatnom dodaní?
- Škoda z pohľadu daní, účtovníctva a DPH.
11.04.2025 - 2. deň - Ing. Vladimír Ozimý, Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD.
09:00 - 10:45 I. blok prednášok
10:45 - 11:00 Krátka prestávka
11:00 - 12:30 II. blok prednášok
12:30 - 13:30 Obedňajšia prestávka
13:30 - 15:30 III. blok prednášok + diskusia
Praktické príklady účtovníka Oza v roku 2025 – ako sa s nimi čo najlepšie vysporiadať
1) Schválenie účtovnej závierky za rok 2024 a rozhodnutie VZ o rozdelení výsledku hospodárenia:
Účtovník Ozo dostal na stôl rozhodnutie VZ, ktoré riešilo stratu za rok 2024 a rozhodlo nasledovne:
- Dosiahnutá strata 50 000 eur sa vykryje z RF vo výške 10 000 eur, 10 000 eur uhradia spoločníci, 20 000 eur sa použijú zisky minulých rokov. Zostalo mu však 10 000 eur ako neuhradená strata minulých rokov. Je možné použiť na krytie tejto straty kapitálový fond? Pýta sa klient. Odpoveď si povieme aj zo zaúčtovaním a daňovými dopadmi.
- Dosiahnutie zisku 50 000 eur sa rozdelí na krytie straty 10 000 eur minulých rokov, zvyšok sa rozdelí medzi spoločníkov (FO 30 000 eur a 10 000 eur PO). Klient sa pýta aké to bude mať daňové dopady pre spoločníkov a spoločnosť.
2) Klient zvažuje nad tým, že vlastní stavebný pozemok tri roky a chcel by na ňom vybudovať nehnuteľnosť za účelom predaja. Účtovníka Oza sa pýtal akým spôsobom má konať tak, aby to bolo daňovo výhodné pre spoločníka FO a spoločnosť. Aké to má dopady z pohľadu DPH a dane z príjmov? Povieme si.
3) Klient nadobúda tovar z EU, pričom sa mu občas stáva, že nevie dostať faktúru od dodávateľa načas, resp. vôbec a má to pre neho vplyv na inštitút práva na odpočítanie dane. V roku 2025 nastal takisto takýto obchod, ale účtovník Ozo uplatnil právo na odpočítanie dane aj bez faktúry. Ako je to možné? Uvidíme.
4) Klient účtovníka Oza s.r.o. vyrába vlastné výrobky (je to malá firmička) a v roku 2025 by sa rád zúčastnil pár trhov a výstav v Čechách, Poľsku a Maďarsku. Prišiel sa poradiť, či by sa niečo nedalo spraviť s tým, aby sa nemusel registrovať za platiteľa DPH, lebo všetci mu hovoria, že bude mať administratívne výdavky. Takisto sa zaujímal, či môže využiť režim OSS ak by musel platiť DPH. Ako mu poradí účtovník Ozo? Uvidíme.
5) Nešťastný klient prišiel za účtovníkom Ozom s.r.o. sa posťažovať, že mu boli ukradnuté zásoby, auto aj hotovosť. Aké to má pre neho daňové dopady z pohľadu dane z príjmov a DPH? Ako to zúčtovať. Uvidíme, čo mu povedal jeho účtovník.
6) Klient doniesol za apríl bločky, ktoré hradil vlastnou kartou ako konateľ v hodnote 1 000 eur, takisto omylom uhradil zo súkromného účtu faktúru na tovar v hodnote 1 200 eur s DPH. Účtovník Ozo má hlavu v smútku, lebo bude musieť riešiť oznámenie (daňové priznanie) na účely transakčnej dane. Ako, dokedy a na čom podá toto oznámenie? Ukážeme si.
7) Konateľ spoločnosti sa prišiel opýtať účtovníka Oza, že ak by použil motorového vozidlo vlastné na pracovné cesty firmy, či to je možné a aké to má daňovo účtovné a DPH dopady pre spoločnosť. Ukážeme si teda nároky aj so zmenami v cestovných náhradách, ako aj zákona o dani z motorových vozidiel.
8) Klient FO prišiel za účtovníkom Ozom sa poradiť a opýtať, že plánuje skončiť podnikanie. Ale rád by vedel, že aké to bude mať daňové dopady z pohľadu dane z príjmov a DPH. Klient má neuhradené pohľadávky v evidencii, klient má zásoby, auto, nehnuteľnosť a záväzky. Neuplatňuje paušálne výdavky, ale riadnu daňovú evidenciu. Je platiteľom DPH.
9) Spoločnosť v roku 2025 ide vylúčiť jedného spoločníka, ktorému ide vyplatiť vyrovnací podiel podľa Obchodného zákonníka. V spoločenskej zmluve to nemajú vyšpecifikované. Konateľ spoločnosti sa prišiel opýtať, aké to bude mať dopady pre vylúčeného spoločníka a aké dopady pre firmu.
Účastnícky poplatok
Účastnícky poplatok:
- 271 € s DPH (220,33 € bez DPH)
- 259 € s DPH (210,57 € bez DPH) – zvýhodnená cena pre členov Združenia účtovníkov Slovenska
V účastníckom poplatku je zahrnuté:
- účasť na podujatí,
- obedy,
- coffee breaky počas prednášok,
- tlačené študijné materiály,
- písacie potreby.
Storno podmienky: Pri odhlásení sa najneskôr do troch pracovných dní pred termínom konania konferencie vraciame celú uhradenú sumu účastníckeho poplatku. Účasť náhradníka je samozrejme možná. Pri odhlásení sa neskôr, zaplatený poplatok nevraciame, odborné študijné materiály Vám zašleme poštou.
V cene konferencie nie je zahrnuté ubytovanie. Účastníci konferencie (a prípadné sprievodné osoby) sa môžu ubytovať za zvýhodnenú cenu priamo v hoteli KONTAKT**** (viď cenník nižšie). Ubytovať sa možno na 1 – 2 noci, ubytovanie je možné sám na izbe alebo 2 – 4 osoby na izbe.
Ubytovanie v hoteli KONTAKT**** PO ZĽAVE:
Počet nocí | 2-lôžková/ 3-lôžková / 4-lôžková izba | Chcem byť ubytovaný/-á sám/-a na izbe |
Ubytovanie 1 noc s polpenziou (10.04. - 11.04.2025) | 100 € s DPH / osoba | 125 € s DPH / osoba |
Ubytovanie 2 noci s polpenziou (09.04. - 11.04.2025) | 180 € s DPH / osoba | 230 € s DPH / osoba |
Ubytovanie zahŕňa:
- ubytovanie v hoteli na 1 – 2 noci,
- raňajky formou bufetu,
- večera formou bufetu,
- neobmedzený vstup do plaveckého bazéna,
- neobmedzený vstup do saunového sveta (2x fínska sauna, mentolová sauna, bylinková sauna, duša vody, infra sauna, parná sauna, tepidárium, vnútorná a vonkajšia vírivka, ochladzovací vonkajší bazén, jacuzzi bar),
- župan, papučky na izbe,
- voľný vstup do fitness centra,
- parkovanie,
- miestny poplatok 1 € / noc / osoba.
Prihlášku na školenie a následnú rezerváciu izby odporúčame zaslať v dostatočnom predstihu, nakoľko počet izieb je limitovaný.
Ubytovanie si účastník rezervuje individuálne podľa svojich preferencií.
Informácie pre záujemcov o ubytovanie
AKO SI REZERVOVAŤ UBYTOVANIE so zľavou pre účastníkov školenia:
- Izbu si rezervujete priamo v hoteli KONTAKT**** na adrese: recepcia@hotelkontakt.sk.
- V rezervácií uveďte prosím, informáciu, že ste účastníkom školenia: Život bežnej firmy v roku 2025 - PROFUTURION.
- Hotel Vám rezerváciu potvrdí.
- Pri rezervácií ubytovania sa uhrádza záloha za ubytovanie vo výške 50%. Pokiaľ si prajete vystaviť účet na firmu, je potrebné hotelu nahlásiť svoje fakturačné údaje.
Prihláška
Máte ku konferencii nejaké otázky? Neváhajte nás kontaktovať: