Život bežnej firmy v roku 2024 z pohľadu daní a účtovníctva – vybrané problémy


date-icon16.04.2024 - 17.04.2024

place-iconWELLNESS HOTEL KONTAKT****, Stará Lesná 180, Vysoké Tatry

lectors-iconPrednášajúci: Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD. - daňový poradca, Ing. Vladimír Ozimý - daňový poradca

Chcem sa prihlásiť

O podujatí

MIESTA NA TÚTO KONFERENCIU SÚ VYPREDANÉ. ĎAKUJEME VÁM ZA ZÁUJEM.

Najbližšie pobytové školenie pre Vás pripravujeme v máji v hoteli Chopok**** v Jasnej - viac informácií TU>>>.

Aké sú najčastejšie problémy a otázky v živote bežnej firmy?

Na túto tému si posvietime na pripravovanej aprílovej konferencii. Podujatie bude pod taktovkou 2 daňových poradcov:

iconIng. Vladimír Ozimý, daňový poradca
iconIng. Mgr. Martin Tužinský, PhD., daňový poradca - ako prísediaci lektor, ktorý doplní zaujímavosti z praxe a obohatí diskusiu.

Konferencia sa uskutoční v prostredí Vysokých Tatier vo wellness hoteli KONTAKT**** v Starej Lesnej v dňoch 16. - 17. apríla 2024 (utorok - streda).

Menší, útulný hotel v Starej Lesnej je dobrou voľbou na pokojné školenie a zároveň ponúka komforný wellness svet s bazénom a saunovým svetom.

Spojte príjemné s užitočným a po odbornej konferencii si oddýchnite v hotelovom wellness-e. Či už sa vyberiete na vzdelávací teambuilding s kolegami z práce alebo vzdelávanie spojíte s pobytom s Vašími rodinnými príslušníkmi, ktorí sa na konferencii nezúčastňujú.

Podujatie je kapacitne obmedzené na 60 účastníkov.

Konferencia bude prebiehať prezenčnou formou v čase 09:00 - cca 15:30 hod. Podrobný obsah konferencie nájdete nižšie.

Účasť je možná s ubytovaním alebo bez ubytovania v hoteli.

Náš tip

Voľnočasový program ponúka viaceré možnosti, ako napr. hotelový wellness, kávička na hotelovej terase či aktívne strávený čas vo fitness centre alebo na prechádzke tatranskou prírodou.

Na čo sa môžete tešiť

icon

2 dni odborných prednášok

icon

jarný pobyt v srdci prírody

icon

hotelový saunový svet

icon

možnosť ubytovať sa spoločne s rodinnými príslušníkmi

Prednášajúci

Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD.
daňový poradca

Daniam a účtovníctvu sa venuje viac ako 2 desaťročia. Od roku 2015 je členom Slovenskej komory daňových poradcov, člen metodicko-legislatívnej komisie pre daň z príjmov právnických osôb a metodicko-legislatívnej komisie pre účtovníctvo. Orientuje sa na daňové, ekonomické a účtovné poradenstvo. Lektorovaniu odborných školení v oblasti daní a účtovníctva sa aktívne venuje od roku 2008.

Ing. Vladimír Ozimý
daňový poradca

Člen Slovenskej komory daňových poradcov, člen metodicko - legislatívnej komisie pre daň z pridanej hodnoty. Špecialista na dane a účtovníctvo. Venuje sa lektorskej činnosti a daňovému poradenstvu.

Referencie

  • "S lektorom som bola veľmi spokojná. Materiály boli podrobne a jednoducho spracované s podrobným výkladom."

    Referencia získaná formou anonymného dotazníka počas konferencie v r. 2023

  • "Školenie bolo na veľmi vysokej úrovni. Oceňujem priateľský prístup a vystupovanie lektora."

    Referencia získaná formou anonymného dotazníka počas konferencie v r. 2023

  • "Ako vždy maximálná spokojnosť - vynikajúci prejav, vyčerpávajúce odpovede na otázky. Bola som spokojná aj s hotelom, ochotný a ústretový personál."

    Referencia získaná formou anonymného dotazníka počas konferencie v r. 2023

  • "Ďakujem za školenie, veľká spokojnosť s celou organizáciou, výbornými témami, obsahom, výberom miesta. Chválim aj to, že to bolo 2-dňové školenie takže to bolo pekne rozdelené, super!"

    Referencia získaná formou anonymného dotazníka počas konferencie v r. 2023

Obsah a harmonogram školenia

16.04.2024 - 1. deň - Ing. Vladimír Ozimý, Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD.

timer-icon08:30 - 09:00 Príchod a registrácia účastníkov

timer-icon09:00 - 10:45 I. blok prednášok

timer-icon10:45 - 11:00 Coffee break

timer-icon11:00 - 12:30 II. blok prednášok

timer-icon12:30 - 13:30 Obedňajšia prestávka

timer-icon13:30 - 15:30 III. blok prednášok

1) Daňová optimalizácia ako zákonný prvok verzus nelegálna daňová optimalizácia

2) Daňová optimalizácia zamestnávateľa - aké benefity majú pre zamestnávateľa pozitívny dopad a zároveň nezdaňujú zamestnanca?

3) Teambuilding firmy a daňové výdavky

4) Platenie súkromnou kartou a daňovo účtovný dopad pre firmu (DzP, účtovníctvo, DPH)

5) Odpisovanie majetku a aké sú možnosti ovplyvňovania základu dane (mikrodaňovník verzus daňovník)

6) Dotácie a dopad na základ dane a DPH (napr. energo dotácie)

7) Neskoro doručované doklady po podaní daňových priznaní a účtovných závierok ako to riešiť ideálne z pohľadu daní, účtovníctva a DPH

8) Zistenie chyby v účtovníctve a ako to riešiť z pohľadu daní, účtovníctva a DPH

9) Vyplatiť dividendu alebo radšej kapitalizovať do vlastného imania prípadne navýšiť sociálny fond

10) Cestovné náhrady ako daňový výdavok - ako na to a aké to má dopady pre firmu a pre zamestnanca, spoločníka, konateľa a SZČO

11) Ako previesť činnosť zo SZČO na s.r.o. – na čo si dávať pozor a čo skúmať pri výbere najlepšej varianty z daňového hľadiska

12) Finančný leasing z pohľadu dane z príjmov, DPH a účtovníctva vo svetle nových poznatkov judikatúry od 1.1. 2024 a pohľad na spätný leasing

13) Dedičstvo z pohľadu dane z príjmov, DPH a dane z motorových vozidiel

14) Diskusia - odpovede na otázky účastníkov

17.04.2024 - 2. deň - Ing. Vladimír Ozimý, Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD.

timer-icon09:00 - 10:45 I. blok prednášok

timer-icon10:45 - 11:00 Coffee break

timer-icon11:00 - 12:30 II. blok prednášok

timer-icon12:30 - 13:30 Obedňajšia prestávka

timer-icon13:30 - 15:30 III. blok prednášok

1) Registračné pravidlá momentálne platné a tie ktoré budú zavedené novelou ZoDPH.

  • Ako sa bude meniť obrat na účely DPH a bude sa meniť?
  • Ako bude po novom prebiehať proces registrácie a moment kedy sa stávame platiteľom
  • Ako sa bude riešiť otázka mimoriadneho zdaňovacieho obdobia pri oneskorenej registrácii a aké to bude mať dopady na lehoty na podanie daňového priznania podľa § 78 ZoDPH a podanie kontrolného výkazu podľa § 78a ZoDPH?
  • Ako sa bude riešiť odpočet DPH pri registrácii po novom a ako sa platí?

2) Dodanie tovaru a služby na účely DPH

3) Miesto dodania služieb dnes (všeobecné a špecifické pravidlo) a po novele DPH. Bude sa meniť pohľad na vzdelávacie, kultúrne a iné služby podobného charakteru

4) Dovoz tovaru z tretích štátov dnes a po novele DPH. Kto bude môcť uplatniť prenos daňovej povinnosti? Kedy vzniká daňová povinnosť a právo na odpočítanie dane?

5) Predaj tovaru v rámci EU (intrakomunitárne dodanie verzus predaj tovaru na diaľku), a ako sa zmení pohľad vo väzbe na nové pravidlá registrácie a platiteľa DPH a práva na odpočítanie dane pri nadobudnutí tovaru

6) Pravidlá fakturácie momentálne platné a zmeny vo vládnom návrhu (čo je faktúra, kedy vyhotoviť, aká je lehota, obsah faktúry a uchovávanie). Dôjde k zmene definície zjednodušenej faktúry pre doklady vyhotovené z ekasy

7) Nedobytné pohľadávky a neuhradené záväzky z pohľadu DPH (zmeny budú len kozmetické)

8) Oprava základu dane na strane dodávateľa a odberateľa a zmeny týkajúce sa povinnosti vrátiť DPH pri krádeži

9) Zavedenie pojmu malý podnik pre účely DPH a čo to v praxi bude znamenať pre tuzemského podnikateľa

10) Diskusia - odpovede na otázky účastníkov

Účastnícky poplatok

Účastnícky poplatok:

  • 252 € s DPH (210 € bez DPH)
  • 240 € s DPH (200 € bez DPH) – zvýhodnená cena pre členov Združenia účtovníkov Slovenska

V účastníckom poplatku je zahrnuté:

  • účasť na podujatí,
  • obedy,
  • coffee breaky počas prednášok,
  • tlačené študijné materiály,
  • písacie potreby.

Storno podmienky: Pri odhlásení sa najneskôr do troch pracovných dní pred termínom konania konferencie vraciame celú uhradenú sumu účastníckeho poplatku. Účasť náhradníka je samozrejme možná. Pri odhlásení sa neskôr, zaplatený poplatok nevraciame, odborné študijné materiály Vám zašleme poštou.

V cene konferencie nie je zahrnuté ubytovanie. Účastníci konferencie (a prípadné sprievodné osoby) sa môžu ubytovať za zvýhodnenú cenu priamo v hoteli KONTAKT**** (viď cenník nižšie). Ubytovať sa možno na 1 – 2 noci, ubytovanie je možné sám na izbe alebo 2 – 4 osoby na izbe.

Ubytovanie v hoteli KONTAKT**** PO ZĽAVE:

Počet nocí2-lôžková/ 3-lôžková / 4-lôžková izbaChcem byť ubytovaný/-á sám/-a na izbe
Ubytovanie 1 noc s polpenziou (16.04. - 17.04.2024) 95 € s DPH / osoba120 € s DPH / osoba
Ubytovanie 2 noci s polpenziou (15.04. - 17.04.2024)170 € s DPH / osoba 220 € s DPH / osoba

Ubytovanie zahŕňa:

  • ubytovanie v hoteli na 1 – 2 noci,
  • raňajky formou bufetu,
  • večera formou bufetu,
  • neobmedzený vstup do plaveckého bazéna,
  • neobmedzený vstup do saunového sveta (2x fínska sauna, mentolová sauna, bylinková sauna, duša vody, infra sauna, parná sauna, tepidárium, vnútorná a vonkajšia vírivka, ochladzovací vonkajší bazén, jacuzzi bar),
  • župan, papučky na izbe,
  • voľný vstup do fitness centra,
  • parkovanie,
  • miestny poplatok 1 € / noc / osoba.

Prihlášku na školenie a následnú rezerváciu izby odporúčame zaslať v dostatočnom predstihu, nakoľko počet izieb je limitovaný.

Ubytovanie si účastník rezervuje individuálne podľa svojich preferencií.

Informácie pre záujemcov o ubytovanie

AKO SI REZERVOVAŤ UBYTOVANIE so zľavou pre účastníkov školenia:

i
  1. Izbu si rezervujete priamo v hoteli KONTAKT**** na adrese: recepcia@hotelkontakt.sk.
  2. V rezervácií uveďte prosím, informáciu, že ste účastníkom školenia: Život bežnej firmy v roku 2024 z pohľadu daní a účtovníctva - vybrané problémy - PROFUTURION.
  3. Hotel Vám rezerváciu potvrdí.
  4. Pri rezervácií ubytovania sa uhrádza záloha za ubytovanie vo výške 50%. Pokiaľ si prajete vystaviť účet na firmu, je potrebné hotelu nahlásiť svoje fakturačné údaje.

Prihláška

Máte ku konferencii nejaké otázky? Neváhajte nás kontaktovať:

0949 500 370

vzdelavanie@martintuzinsky.sk

    Prihláška na konferenciu

    Fakturačné údaje