Život bežnej firmy v roku 2024 z pohľadu daní a účtovníctva – vybrané problémy
16.04.2024 - 17.04.2024
WELLNESS HOTEL KONTAKT****, Stará Lesná 180, Vysoké Tatry
Prednášajúci: Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD. - daňový poradca, Ing. Vladimír Ozimý - daňový poradca
O podujatí
MIESTA NA TÚTO KONFERENCIU SÚ VYPREDANÉ. ĎAKUJEME VÁM ZA ZÁUJEM.
Najbližšie pobytové školenie pre Vás pripravujeme v máji v hoteli Chopok**** v Jasnej - viac informácií TU>>>.
Aké sú najčastejšie problémy a otázky v živote bežnej firmy?
Na túto tému si posvietime na pripravovanej aprílovej konferencii. Podujatie bude pod taktovkou 2 daňových poradcov:
Konferencia sa uskutoční v prostredí Vysokých Tatier vo wellness hoteli KONTAKT**** v Starej Lesnej v dňoch 16. - 17. apríla 2024 (utorok - streda).
Menší, útulný hotel v Starej Lesnej je dobrou voľbou na pokojné školenie a zároveň ponúka komforný wellness svet s bazénom a saunovým svetom.
Spojte príjemné s užitočným a po odbornej konferencii si oddýchnite v hotelovom wellness-e. Či už sa vyberiete na vzdelávací teambuilding s kolegami z práce alebo vzdelávanie spojíte s pobytom s Vašími rodinnými príslušníkmi, ktorí sa na konferencii nezúčastňujú.
Podujatie je kapacitne obmedzené na 60 účastníkov.
Konferencia bude prebiehať prezenčnou formou v čase 09:00 - cca 15:30 hod. Podrobný obsah konferencie nájdete nižšie.
Účasť je možná s ubytovaním alebo bez ubytovania v hoteli.
Náš tip
Voľnočasový program ponúka viaceré možnosti, ako napr. hotelový wellness, kávička na hotelovej terase či aktívne strávený čas vo fitness centre alebo na prechádzke tatranskou prírodou.
Na čo sa môžete tešiť
2 dni odborných prednášok
jarný pobyt v srdci prírody
hotelový saunový svet
možnosť ubytovať sa spoločne s rodinnými príslušníkmi
Prednášajúci
Daniam a účtovníctvu sa venuje viac ako 2 desaťročia. Od roku 2015 je členom Slovenskej komory daňových poradcov, člen metodicko-legislatívnej komisie pre daň z príjmov právnických osôb a metodicko-legislatívnej komisie pre účtovníctvo. Orientuje sa na daňové, ekonomické a účtovné poradenstvo. Lektorovaniu odborných školení v oblasti daní a účtovníctva sa aktívne venuje od roku 2008.
Člen Slovenskej komory daňových poradcov, člen metodicko - legislatívnej komisie pre daň z pridanej hodnoty. Špecialista na dane a účtovníctvo. Venuje sa lektorskej činnosti a daňovému poradenstvu.
Referencie
Obsah a harmonogram školenia
16.04.2024 - 1. deň - Ing. Vladimír Ozimý, Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD.
08:30 - 09:00 Príchod a registrácia účastníkov
09:00 - 10:45 I. blok prednášok
10:45 - 11:00 Coffee break
11:00 - 12:30 II. blok prednášok
12:30 - 13:30 Obedňajšia prestávka
13:30 - 15:30 III. blok prednášok
1) Daňová optimalizácia ako zákonný prvok verzus nelegálna daňová optimalizácia
2) Daňová optimalizácia zamestnávateľa - aké benefity majú pre zamestnávateľa pozitívny dopad a zároveň nezdaňujú zamestnanca?
3) Teambuilding firmy a daňové výdavky
4) Platenie súkromnou kartou a daňovo účtovný dopad pre firmu (DzP, účtovníctvo, DPH)
5) Odpisovanie majetku a aké sú možnosti ovplyvňovania základu dane (mikrodaňovník verzus daňovník)
6) Dotácie a dopad na základ dane a DPH (napr. energo dotácie)
7) Neskoro doručované doklady po podaní daňových priznaní a účtovných závierok ako to riešiť ideálne z pohľadu daní, účtovníctva a DPH
8) Zistenie chyby v účtovníctve a ako to riešiť z pohľadu daní, účtovníctva a DPH
9) Vyplatiť dividendu alebo radšej kapitalizovať do vlastného imania prípadne navýšiť sociálny fond
10) Cestovné náhrady ako daňový výdavok - ako na to a aké to má dopady pre firmu a pre zamestnanca, spoločníka, konateľa a SZČO
11) Ako previesť činnosť zo SZČO na s.r.o. – na čo si dávať pozor a čo skúmať pri výbere najlepšej varianty z daňového hľadiska
12) Finančný leasing z pohľadu dane z príjmov, DPH a účtovníctva vo svetle nových poznatkov judikatúry od 1.1. 2024 a pohľad na spätný leasing
13) Dedičstvo z pohľadu dane z príjmov, DPH a dane z motorových vozidiel
14) Diskusia - odpovede na otázky účastníkov
17.04.2024 - 2. deň - Ing. Vladimír Ozimý, Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD.
09:00 - 10:45 I. blok prednášok
10:45 - 11:00 Coffee break
11:00 - 12:30 II. blok prednášok
12:30 - 13:30 Obedňajšia prestávka
13:30 - 15:30 III. blok prednášok
1) Registračné pravidlá momentálne platné a tie ktoré budú zavedené novelou ZoDPH.
- Ako sa bude meniť obrat na účely DPH a bude sa meniť?
- Ako bude po novom prebiehať proces registrácie a moment kedy sa stávame platiteľom
- Ako sa bude riešiť otázka mimoriadneho zdaňovacieho obdobia pri oneskorenej registrácii a aké to bude mať dopady na lehoty na podanie daňového priznania podľa § 78 ZoDPH a podanie kontrolného výkazu podľa § 78a ZoDPH?
- Ako sa bude riešiť odpočet DPH pri registrácii po novom a ako sa platí?
2) Dodanie tovaru a služby na účely DPH
3) Miesto dodania služieb dnes (všeobecné a špecifické pravidlo) a po novele DPH. Bude sa meniť pohľad na vzdelávacie, kultúrne a iné služby podobného charakteru
4) Dovoz tovaru z tretích štátov dnes a po novele DPH. Kto bude môcť uplatniť prenos daňovej povinnosti? Kedy vzniká daňová povinnosť a právo na odpočítanie dane?
5) Predaj tovaru v rámci EU (intrakomunitárne dodanie verzus predaj tovaru na diaľku), a ako sa zmení pohľad vo väzbe na nové pravidlá registrácie a platiteľa DPH a práva na odpočítanie dane pri nadobudnutí tovaru
6) Pravidlá fakturácie momentálne platné a zmeny vo vládnom návrhu (čo je faktúra, kedy vyhotoviť, aká je lehota, obsah faktúry a uchovávanie). Dôjde k zmene definície zjednodušenej faktúry pre doklady vyhotovené z ekasy
7) Nedobytné pohľadávky a neuhradené záväzky z pohľadu DPH (zmeny budú len kozmetické)
8) Oprava základu dane na strane dodávateľa a odberateľa a zmeny týkajúce sa povinnosti vrátiť DPH pri krádeži
9) Zavedenie pojmu malý podnik pre účely DPH a čo to v praxi bude znamenať pre tuzemského podnikateľa
10) Diskusia - odpovede na otázky účastníkov
Účastnícky poplatok
Účastnícky poplatok:
- 252 € s DPH (210 € bez DPH)
- 240 € s DPH (200 € bez DPH) – zvýhodnená cena pre členov Združenia účtovníkov Slovenska
V účastníckom poplatku je zahrnuté:
- účasť na podujatí,
- obedy,
- coffee breaky počas prednášok,
- tlačené študijné materiály,
- písacie potreby.
Storno podmienky: Pri odhlásení sa najneskôr do troch pracovných dní pred termínom konania konferencie vraciame celú uhradenú sumu účastníckeho poplatku. Účasť náhradníka je samozrejme možná. Pri odhlásení sa neskôr, zaplatený poplatok nevraciame, odborné študijné materiály Vám zašleme poštou.
V cene konferencie nie je zahrnuté ubytovanie. Účastníci konferencie (a prípadné sprievodné osoby) sa môžu ubytovať za zvýhodnenú cenu priamo v hoteli KONTAKT**** (viď cenník nižšie). Ubytovať sa možno na 1 – 2 noci, ubytovanie je možné sám na izbe alebo 2 – 4 osoby na izbe.
Ubytovanie v hoteli KONTAKT**** PO ZĽAVE:
Počet nocí | 2-lôžková/ 3-lôžková / 4-lôžková izba | Chcem byť ubytovaný/-á sám/-a na izbe |
Ubytovanie 1 noc s polpenziou (16.04. - 17.04.2024) | 95 € s DPH / osoba | 120 € s DPH / osoba |
Ubytovanie 2 noci s polpenziou (15.04. - 17.04.2024) | 170 € s DPH / osoba | 220 € s DPH / osoba |
Ubytovanie zahŕňa:
- ubytovanie v hoteli na 1 – 2 noci,
- raňajky formou bufetu,
- večera formou bufetu,
- neobmedzený vstup do plaveckého bazéna,
- neobmedzený vstup do saunového sveta (2x fínska sauna, mentolová sauna, bylinková sauna, duša vody, infra sauna, parná sauna, tepidárium, vnútorná a vonkajšia vírivka, ochladzovací vonkajší bazén, jacuzzi bar),
- župan, papučky na izbe,
- voľný vstup do fitness centra,
- parkovanie,
- miestny poplatok 1 € / noc / osoba.
Prihlášku na školenie a následnú rezerváciu izby odporúčame zaslať v dostatočnom predstihu, nakoľko počet izieb je limitovaný.
Ubytovanie si účastník rezervuje individuálne podľa svojich preferencií.
Informácie pre záujemcov o ubytovanie
AKO SI REZERVOVAŤ UBYTOVANIE so zľavou pre účastníkov školenia:
- Izbu si rezervujete priamo v hoteli KONTAKT**** na adrese: recepcia@hotelkontakt.sk.
- V rezervácií uveďte prosím, informáciu, že ste účastníkom školenia: Život bežnej firmy v roku 2024 z pohľadu daní a účtovníctva - vybrané problémy - PROFUTURION.
- Hotel Vám rezerváciu potvrdí.
- Pri rezervácií ubytovania sa uhrádza záloha za ubytovanie vo výške 50%. Pokiaľ si prajete vystaviť účet na firmu, je potrebné hotelu nahlásiť svoje fakturačné údaje.
Prihláška
Máte ku konferencii nejaké otázky? Neváhajte nás kontaktovať: