Výkazy v DPH (DP, KV, SV) v praktických príkladoch a najčastejšie chyby v nich


date-icon17.10.2025

place-iconMožnosti účasti: ONLINE formou alebo prezenčne v Bratislave (každý účastník obdrží aj VIDEO ZÁZNAM)

lectors-iconPrednášajúci: Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD. - daňový poradca

Chcem sa prihlásiť

O školení

Vážení kolegovia,

srdečne Vás pozývame na školenie zamerané na problematiku výkazov v DPH – daňového priznania (DP), kontrolného výkazu (KV) a súhrnného výkazu (SV). Na školení sa podrobne pozrieme na praktické príklady, časté chyby pri ich vyplňovaní a spôsob, ako chyby opraviť.

Na školení sa môžete zúčastniť ONLINE formou alebo prezenčne v Bratislave dňa 17.10.2025 od 09:00 hod.

K dispozícii bude aj videozáznam školenia, takže si môžete školenie pozrieť aj spätne podľa svojich časových možností.

Tešíme sa na Vašu účasť.

Termíny a mestá

17.10.2025 BRATISLAVA, Budatínska 26 (09:00 - 15:00 hod.)
17.10.2025 ONLINE (09:00 - 15:00 hod.)

Táto téma je obsahom ročných balíkov vzdelávania

  • Obsahuje
  • Neobsahuje

Na čo sa môžete tešiť

icon

podrobné študijné materiály

icon

video záznam zo školenia

icon

školenie s odborníkom z praxe

Prednášajúci

Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD.
daňový poradca

Daniam a účtovníctvu sa venuje viac ako 2 desaťročia. Od roku 2015 je členom Slovenskej komory daňových poradcov, člen metodicko-legislatívnej komisie pre daň z príjmov právnických osôb a metodicko-legislatívnej komisie pre účtovníctvo. Orientuje sa na daňové, ekonomické a účtovné poradenstvo. Lektorovaniu odborných školení v oblasti daní a účtovníctva sa aktívne venuje od roku 2008.

Harmonogram a obsah školenia

timer-icon09:00 - 11:00 I. blok prednášky

timer-icon11:00 - 12:00 Obedňajšia prestávka

timer-icon12:00 - 13:45 II. blok prednášky

timer-icon13:45 - 14:00 Krátka prestávka

timer-icon14:00 - 15:00 III. blok prednášky s diskusiou

Daňové priznanie k DPH:

  • Obsahová náplň jednotlivých riadkov v daňovom priznaní.
  • Uplatňovanie nadmerného odpočtu v rámci jednotlivých zdaňovacích období.
  • Najčastejšie chyby v daňovom priznaní k DPH – chýbajúce / vynechané údaje, objektívne / subjektívne opravy dokladov a väzba na daňové priznanie k DPH.
  • Opravy chýb v daňovom priznaní.
  • Opravné a dodatočné daňové priznanie k DPH.
  • Povinnosť podať daňové priznanie k DPH osobami, ktoré nie sú platiteľmi DPH.
  • Zahraničné osoby registrované podľa § 5 ZDPH a povinnosť podať daňové priznanie k DPH.
  • Daňové priznanie k DPH pri oneskorenej registrácii za platiteľa DPH.
  • Praktické príklady.

Kontrolný výkaz:

  • Kto je povinný a kto nie je povinný podať kontrolný výkaz k DPH.
  • Obsahová náplň jednotlivých častí kontrolného výkazu DPH a čo sa v kontrolnom výkaze neuvádza.
  • Špecifiká vykazovania pri osobitných režimoch DPH (použitý tovar, cestovné kancelárie, platitelia s osobitnou úpravou uplatňovania dane na základe prijatia platby za dodanie tovaru / služby.
  • Najčastejšie chyby pri zostavovaní kontrolného výkazu - opravné faktúry, „kombinované“ faktúry obsahujúce zároveň dodanie tovaru / služby a opravu základu dane, uvádzanie správnych dátumov v kontrolnom výkaze, vykazovanie údajov v nesprávnych častiach kontrolného výkazu.
  • Opravy chýb v kontrolnom výkaze (duplicitné faktúry, faktúry vystavené s nesprávnym dátumom dodania, zmena režimu DPH a zmena sadzby DPH).
  • Opravný a dodatočný kontrolný výkaz DPH.
  • Kontrolný výkaz DPH pri oneskorenej registrácii za platiteľa DPH.
  • Praktické príklady.

Súhrnný výkaz:

  • Kto je povinný a kto nie je povinný podať súhrnný výkaz k DPH.
  • Za aké obdobie sa podáva súhrnný výkaz.
  • Zmena obdobia, za ktoré sa podáva súhrnný výkaz.
  • Obsahová náplň súhrnného výkazu.
  • Najčastejšie chyby pri zostavení SV k DPH (prijatie platby pred dodaním služby do iného členského štátu, odberateľ z iného členského štátu v procese prideľovania IČ DPH, dodanie tovaru do iného členského štátu, trojstranný obchod, call-off stock).
  • Opravy chýb v súhrnnom výkaze (nesprávne uvedené IČ DPH, chýbajúce dodávky tovarov / služieb, údaje vykázané v nesprávnom zdaňovacom období alebo údaje, ktoré nemali byť vykázané v súhrnnom výkaze vôbec).
  • Praktické príklady.

Účastnícky poplatok

ONLINE účasť + video záznamOsobná účasť v Bratislave + video záznam
Účastnícky poplatok:72 € s DPH (58,54 € bez DPH)83 € s DPH (67,48 € bez DPH)
Účastnícky poplatok (členovia ZÚSK):69 € s DPH (56,10 € bez DPH) 80 € s DPH (65,04 € bez DPH)
Predplatitelia ročného vzdelávania KOMPLET0 € (svoju účasť nemusíte nikde hlásiť, stačí sa v deň a hodinu konania len prihlásiť do svojho osobného účtu)50 % zľava na školenie, t.j. 42 € pre ročných predplatiteľov, svoj záujem hláste vopred emailom na vzdelavanie@profuturion.sk

Možnosti účasti

1. ONLINE formou:

Online forma školenia zahŕňa:

  • online školenie dňa 17.10.2025,
  • študijné materiály,
  • možnosť doplňujúcej otázky k preberanej téme priamo počas online školenia,
  • video záznam zo školenia, aby ste sa k téme vedeli vrátiť i neskôr.

2. prezenčnou formou:

Prezenčná forma školenia zahŕňa:

  • osobná účasť na školení v Bratislave dňa 17.10.2025,
  • tlačené študijné materiály,
  • video záznam zo školenia, aby ste sa k téme vedeli vrátiť i neskôr,
  • teplý dvojchodový obed,
  • občerstvenie
  • bezplatné parkovanie pred školiacou miestnosťou a v blízkom okolí.
i

Organizačné pokyny pre ONLINE formu účasti na školení:

  • Informácie k pripojeniu sa na ONLINE školenie Vám budú zaslané 2 dni pred konaním. Inštalácia žiadnych aplikácií nie je potrebná. Budete potrebovať len PC s reproduktorom alebo notebook a stále pripojenie na internet.

--------------------------------------------------

Organizačné pokyny pre prezenčnú formu účasti na školení:

  • Miesto konania: školiaca miestnosť - Budatínska 26 v Bratislave, mestská časť Petržalka.
  • Príchod účastníkov od 08:30 - 08:55 hod. Začiatok prednášky o 09:00 hod.
  • Parkovanie – pri školiacej miestnosti je možnosť parkovania na vyhradených parkovacích miestach, ktoré sú pre účastníkov školenia bezplatné. Prípadne možnosť parkovania v blízkom okolí školiacej miestnosti.
  • MHD - na školenie sa viete pohodlne dostať autobusmi č. 99, 98, 93 (spoj 93 ide priamo z hlavnej vlakovej stanice). Vystúpite na zástavke ZŠ Budatínska a školiaca miestnosť sa nachádza cca 200 m od zástavky.
  • Počet osôb na školení je limitovaný na 20 účastníkov.

Prihláška

Máte ku školeniu nejaké otázky? Neváhajte nás kontaktovať:

0949 500 370

vzdelavanie@martintuzinsky.sk

    Prihláška na školenie

    Fakturačné údaje