Zmeny v legislatíve v neziskovom sektore a v legislatíve športových organizácií


date-icon12.09.2025

place-iconONLINE formou / prezenčne v Bratislave (každý účastník obdrží aj VIDEO ZÁZNAM)

lectors-iconPrednášajúci: Ing. Alica Fisterová - daňová poradkyňa

Chcem sa prihlásiť

O školení

Vážení kolegovia,

srdečne Vás pozývame na odborné školenie, ktoré sa bude venovať aktuálnym legislatívnym zmenám v oblasti neziskových organizácií a športu. Na podujatí získate prehľad o kľúčových novelách zákonov, nových povinnostiach a ich praktických dopadoch, ako aj odporúčania, ako sa na ne pripraviť.

Školenie povedie daňová poradkyňa - Ing. Alica Fisterová.

Na podujatí sa možno zúčastniť ONLINE formou alebo osobne v Bratislave. Všetci účastníci obdržia i študijný materiál od lektorky a následne video záznam zo školenia.

Termín konania: piatok 12.09.2025 v čase 09:00 - 15:00 hod.

Tešíme sa na Vašu účasť.

.....................................................................................................................................................

V prípade záujmu si školenie môžete zakúpiť aj ako súčasť obľúbeného balíčka školení - Ukončenie roka 2025 a zmeny od 01.01.2026. Bližšie informácie nájdete TU >>>

Termíny a mestá

12.09.2025 ONLINE (09:00 - 15:00 hod.)
12.09.2025 BRATISLAVA, Budatínska 26 (09:00 - 15:00 hod.)

Táto téma je obsahom ročných balíkov vzdelávania

  • Obsahuje
  • Neobsahuje

Na čo sa môžete tešiť

icon

vysvetlenie noviniek v legislatíve

icon

študijné materiály

icon

video záznam zo školenia

icon

školenie s odborníčkou z praxe

Prednášajúci

Ing. Alica Fisterová
daňová poradkyňa

Od roku 2012 pôsobí ako daňová poradkyňa, pričom svoje skúsenosti a znalosti využíva najmä pri podpore športových organizácií a občianskych združení. V rokoch 2016 – 2021 zastávala funkciu hlavnej kontrolórky športu na Slovensku a podieľala sa aj na tvorbe zákona o športe, najmä v oblastiach daní, odvodov, sponzoringu a dobrovoľníctva. Po ukončení pôsobenia na pozícii hlavného kontrolóra športu sa zameriava na neziskový sektor, s dôrazom na šport, kde poskytuje odborné poradenstvo v oblasti daní, účtovníctva a legislatívy.

Harmonogram a obsah školenia

timer-icon09:00 - 11:00 I. blok prednášok

timer-icon11:00 - 12:00 Obedňajšia prestávka

timer-icon12:00 - 13:45 II. blok prednášok

timer-icon13:45 - 14:00 Krátka prestávka

timer-icon14:00 - 15:00 III. blok prednášok + diskusia

OBSAH ŠKOLENIA:

1. Novela zákonov neziskového sektora a výkaz o transparentnosti

  • Prehľad legislatívnych zmien v oblasti neziskových organizácií
  • Zavedenie „výkazu o transparentnosti“ – účel, obsah, povinnosti
  • Praktické dopady na neziskové organizácie
  • Diskusia: Ako sa pripraviť na nové požiadavky?

2. Novela zákona o športe – kľúčové zmeny

  • Zmeny v definícii športových odborníkov
  • Povinnosti pri vykonávaní činnosti športových odborníkov
  • Nové požiadavky na kvalifikáciu a registráciu
  • Diskusia: Dopady

3. Zmluvné vzťahy v športe – nové pravidlá a prax

  • Predzmluvné vzťahy a ich právne následky
  • Zmluva o profesionálnom vykonávaní športu
  • Vykonávanie športu bez zmluvy – riziká a odporúčania
  • Zmluva o sponzorstve v športe – nové náležitosti
  • Diskusia: Ako správne nastaviť zmluvné vzťahy?

4. Registre v športe a zmeny pre športové organizácie

  • Register fyzických osôb v športe – nové požiadavky
  • Register právnických osôb v športe – aktualizácia údajov
  • Zmeny pre národné športové zväzy a organizácie
  • Príspevok uznanému športu – strata spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov
  • Diskusia: Ako sa vyhnúť strate spôsobilosti?

5. Ostatné úpravy v zákone o športe

  • Výročná správa – nové povinnosti
  • Správa o kontrolnej činnosti – obsah a forma
  • Praktické rady pre správne vypracovanie dokumentov

6. Záverečná diskusia, otázky a odpovede

  • Zhrnutie kľúčových bodov
  • Otvorená diskusia s účastníkmi
  • Odporúčania na ďalšie kroky

Účastnícky poplatok

ONLINE účasť + video záznamOsobná účasť v Bratislave + video záznam
Účastnícky poplatok:72 € s DPH (58,54 € bez DPH)83 € s DPH (67,48 € bez DPH)
Účastnícky poplatok (členovia ZÚSK)69 € s DPH (56,10 € bez DPH) 80 € s DPH (65,04 € bez DPH)
Predplatitelia ročného vzdelávania KOMPLET0 € (svoju účasť nemusíte nikde hlásiť, stačí sa v deň a hodinu konania len prihlásiť do svojho osobného účtu)50 % zľava na školenie, t.j. 42 € pre ročných predplatiteľov, svoj záujem hláste vopred emailom na vzdelavanie@profuturion.sk

PRIHLASOVACÍ FORMULÁR NÁJDETE NIŽŠIE

Možnosti účasti

1. ONLINE formou:

Online forma školenia zahŕňa:

  • online školenie dňa 12.09.2025,
  • študijné materiály,
  • možnosť doplňujúcej otázky k preberanej téme priamo počas online školenia,
  • video záznam zo školenia, aby ste sa k téme vedeli vrátiť i neskôr.

2. prezenčnou formou:

Prezenčná forma školenia zahŕňa:

  • osobná účasť na školení v Bratislave dňa 12.09.2025,
  • tlačené študijné materiály,
  • video záznam zo školenia, aby ste sa k téme vedeli vrátiť i neskôr,
  • teplý dvojchodový obed,
  • občerstvenie
  • bezplatné parkovanie pred školiacou miestnosťou a v blízkom okolí.
i

Organizačné pokyny pre ONLINE formu účasti na školení:

  • Informácie k pripojeniu sa na ONLINE školenie Vám budú zaslané 3 dni pred konaním. Inštalácia žiadnych aplikácií nie je potrebná. Budete potrebovať len PC s reproduktorom alebo notebook a stále pripojenie na internet.

--------------------------------------------------

Organizačné pokyny pre prezenčnú formu účasti na školení:

  • Miesto konania: školiaca miestnosť - Budatínska 26 v Bratislave, mestská časť Petržalka.
  • Príchod účastníkov od 08:30 - 08:55 hod. Začiatok prednášky o 09:00 hod.
  • Parkovanie – pri školiacej miestnosti je možnosť parkovania na vyhradených parkovacích miestach, ktoré sú pre účastníkov školenia bezplatné. Prípadne možnosť parkovania v blízkom okolí školiacej miestnosti.
  • MHD - na školenie sa viete pohodlne dostať autobusmi č. 99, 98, 93 (spoj 93 ide priamo z hlavnej vlakovej stanice). Vystúpite na zástavke ZŠ Budatínska a školiaca miestnosť sa nachádza cca 200 m od zástavky.
  • Počet osôb na školení je limitovaný na 20 účastníkov.

Prihláška

Máte ku školeniu nejaké otázky? Neváhajte nás kontaktovať:

0949 500 370

vzdelavanie@martintuzinsky.sk

    Prihláška na školenie

    Fakturačné údaje