Najčastejšie chyby v jednoduchom a podvojnom účtovníctve neziskových organizácií
09.09.2025
ONLINE formou / prezenčne v Bratislave (každý účastník obdrží aj VIDEO ZÁZNAM)
Prednášajúci: Ing. Jaroslava Lukačovičová - odborníčka na problematiku neziskovej sféry
O školení
Septembrové školenie bude venované účtovníctvu neziskových organizácií - a aké chyby v JÚ a PÚ vznikajú.
Odborníčka z praxe - Ing. Jaroslava Lukačovičová - priblíži časté chyby, ako napríklad: chyby, ktoré robíme pri účtovnej závierke neziskových organizácií, pri výbere účtovnej sústavy, pri obstaraní a odpisovaní majetku. Lektorka účastníkom poradí, ako si správne vybrať pohľadávkové / záväzkové účty a nákladové / výnosové účty. Venovať sa budeme aj časovému rozlíšeniu výnosov, uzávierkovým operáciám, účtovaniu dotácií a grantov prostredníctvom záloh a refundácií.
Na školení sa môžete zúčastniť ONLINE formou alebo prezenčne v Bratislave dňa 9. septembra 2025 od 09:00 hod.
Všetci účastníci obdržia i študijný materiál od lektorky a následne video záznam zo školenia.
Tešíme sa na Vašu účasť.
Na čo sa môžete tešiť
školenie s odborníčkou z praxe
študijný materiál a video záznam
poradenstvo s lektorkou počas školenia
účasť podľa Vašich preferencií - ONLINE alebo OSOBNE v Bratislave
Prednášajúci

Viac ako sedemnásť rokov sa venuje účtovníctvu, so špecializáciou na účtovníctvo a dane neziskových účtovných jednotiek. Je autorkou viacerých publikácií na túto tému, pôsobí ako poradkyňa Združenia podnikateľov Slovenska a prezidentka Slovenskej asociácie účtovníkov neziskových organizácií.
Harmonogram a obsah školenia
09:00 - 11:00 I. blok prednášky
11:00 - 12:00 Obedňajšia prestávka
12:00 - 13:45 II. blok prednášky
13:45 - 14:00 Krátka prestávka
14:00 - 15:00 III. blok prednášky + odpovede na otázky účastníkov
- Najčastejšie chyby pri výbere účtovnej sústavy a účtovnej závierke
- Chyby pri obstaraní a odpisovaní majetku
- Ako si správne vybrať pohľadávkové a záväzkové účty
- Ako si správne vybrať nákladové a výnosové účty
- Časové rozlíšenie výnosov
- Uzávierkové operácie v JÚ
- Účtovanie dotácií a grantov prostredníctvom záloh a refundácií
- Projektové účtovníctvo
Účastnícky poplatok
ONLINE školenie: | Prezenčné školenie (v Bratislave): |
74 € s DPH (60,16 € bez DPH) | 89 € s DPH (72,36 € bez DPH) |
71 € s DPH (57,72 € bez DPH) - zľavnená cena pre členov ZÚSK | 86 € s DPH (69,92 € bez DPH) - zľavnená cena pre členov ZÚSK |
Možnosti účasti
1. ONLINE formou:
Online forma školenia zahŕňa:
- online školenie dňa 09.09.2025,
- študijné materiály,
- možnosť doplňujúcej otázky na lektora priamo počas online školenia,
- video záznam zo školenia, aby ste sa k téme vedeli vrátiť i neskôr.
2. prezenčnou formou:
Prezenčná forma školenia zahŕňa:
- osobná účasť na školení v Bratislave,
- tlačené študijné materiály + video záznam zo školenia,
- teplý dvojchodový obed,
- občerstvenie (káva, čaj, voda, zákusok, chlebíček),
- bezplatné parkovanie pred školiacou miestnosťou a v blízkom okolí.
Organizačné pokyny pre ONLINE formu účasti na školení:
- Informácie k pripojeniu sa na ONLINE školenie Vám budú zaslané 3 dni pred konaním. Inštalácia žiadnych aplikácií nie je potrebná. Budete potrebovať len PC s reproduktorom alebo notebook a stále pripojenie na internet.
--------------------------------------------------
Organizačné pokyny pre prezenčnú formu účasti na školení:
- Miesto konania: školiaca miestnosť - Budatínska 26 v Petržalke, Bratislava.
- Príchod účastníkov od 08:30 - 08:55 hod. Začiatok prednášky o 09:00 hod.
- Parkovanie – pri školiacej miestnosti je možnosť parkovania na vyhradených parkovacích miestach, ktoré sú pre účastníkov školenia bezplatné. Prípadne možnosť parkovania v blízkom okolí školiacej miestnosti.
- MHD - na školenie sa viete pohodlne dostať autobusmi č. 99, 98, 93 (spoj 93 ide priamo z hlavnej vlakovej stanice). Vystúpite na zástavke ZŠ Budatínska a školiaca miestnosť sa nachádza cca 200 m od zástavky.
- Počet osôb na školení je limitovaný na 20 účastníkov.
Prihláška
Máte ku školeniu nejaké otázky? Neváhajte nás kontaktovať: