Účtovná závierka za rok 2025 z pohľadu audítora


date-icon05.12.2025

place-iconMožnosti účasti: ONLINE formou alebo prezenčne v Bratislave (+ VIDEO ZÁZNAM)

lectors-iconPrednášajúci: Ing. Mária Cvečková, CA - audítorka

Chcem sa prihlásiť

O školení

Pripravte sa na účtovná závierku za rok 2025 s lektorkou Ing. Máriou Cvečkovou, CA.

Na školení sa môžete zúčastniť ONLINE formou alebo prezenčne v Bratislave dňa 5. decembra 2025 od 09:00 hod.

Všetci účastníci obdržia i študijný materiál od lektorky a následne video záznam zo školenia.

Tešíme sa na Vašu účasť.

Termíny a mestá

05.12.2025 ONLINE 09:00 - 15:00
05.12.2025 BRATISLAVA, Budatínska 26 09:00 - 15:00

Táto téma je obsahom ročných balíkov vzdelávania

  • Obsahuje
  • Neobsahuje

Na čo sa môžete tešiť

icon

školenie s odborníčkou z praxe

icon

podrobné študijné materiály

icon

video záznam zo školenia

icon

príprava na účtovnú závierku v dostatočnom predstihu

Prednášajúci

Ing. Mária Cvečková, CA
audítorka

Audítorstvu sa venuje už viac ako dve desaťročia. Je členkou prezídia Slovenskej komory audítorov. Vo svojej praxi vykonáva audity individuálnych a konsolidovaných účtovných závierok podnikateľských subjektov podľa slovenskej legislatívy ako aj podľa medzinárodných účtovných štandardov (IAS/IFRS).

Harmonogram a obsah školenia

timer-icon09:00 - 11:00 I. blok prednášok

timer-icon11:00 - 11:45 Obedňajšia prestávka

timer-icon11:45 - 13:45 II. blok prednášok

timer-icon13:45 - 14:00 Krátka prestávka

timer-icon14:00 - 15:00 III. blok prednášky s diskusiou

1) Cieľ a štruktúra účtovnej závierky podnikateľa za rok 2025, účtovná závierka z hľadiska jej používateľov , t. j. zdroj pre distribučné procesy vlastníkov, pre poskytovateľov cudzích zdrojov; pre konkurenciu, resp. obchodných partnerov pri porovnávaní ekonomickej a finančnej pozície v segmente, pre potenciálnych investorov a zdroj pre kalkuláciu splatnej dane z príjmov PO.

2) Úplnosť a preukaznosť účtovníctva a účtovnej závierky z hľadiska zákona o účtovníctve – sumarizácia povinnosti ÚJ vrátane zverejňovania informácií

3) Aktuálne zmeny v účtovnej legislatíve v roku 2025 a ich vplyv na prácu účtovníka – novela zákona o účtovníctve s účinnosťou od 1. júna 2024, novelizované postupy účtovania pre podnikateľov, účtovné dopady konsolidačných balíčkov (väzba na zmeny v zákone o DPH a ďalšie podľa stavu legislatívy k dátumu seminára)

4) Identifikácia účtovnej jednotky z hľadiska veľkostných kritérií z hľadiska novely zákona o účtovníctve v roku 2025 a súvisiace nároky na postupy účtovania a vykazovania podľa platnej legislatívy, kontrola zmeny kritérií nadväzne na úpravu veľkostných kritérií, oceňovacích základní, oblasti analytickej evidencie; postupy účtovania; chyby v praxi.

5) Rizikové oblasti vykazovania majetkovej a finančnej situácie podnikateľa v súvahe; jeho výkonovej schopnosti vo výkaze ziskov a strát; neúplné alebo chybné oblasti doplňujúcich číselných a slovných informácií v poznámkach (zvlášť veľké a malé účtovné jednotky); praktické príklady zmien veľkostných kritérií a odporúčania.

6) Sumarizácia výnimiek a zjednodušení v účtovaní a vykazovaní mikro účtovných jednotiek, chyby v praxi a odporúčania.

7) Zabezpečenie úplnosti bežného účtovníctva k súvahovému dňu (doúčtovanie bankových pohybov, kurzových rozdielov, pohľadávok/záväzkov zo zmlúv; rozlíšenie účtovných dokladov (zvlášť faktúr) na prelome rokov z titulu ich vecnej a časovej príslušnosti k účtovnému obdobiu; názorné rozdiely medzi použitím účtov rezerv, nevyfakturovaných dodávok a účtov časového rozlíšenia); doúčtovanie a kontrola účtovných odpisov, kalkulácia daňových odpisov; zaúčtovanie technického zhodnotenia; rozhodnutia valného zhromaždenia alebo jediného spoločníka ohľadom výsledku hospodárenia minulých účtovných období; kontrola výšky rezervného fondu; kapitálové vklady; opravy zistených chýb bežného, aj predchádzajúcich účtovných období, významnosť v rámci účtovníctva; neobvyklé položky a ich dopad na účtovnú závierku a mnohé ďalšie praktické situácie).

8) Inventarizácia majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov podľa § 6 ods. 3, §§ 29 – 30; fyzická, dokladová inventúra, konfirmačný proces pohľadávok, záväzkov, bankových účtov a úverov, listy právnika ohľadom súdnych sporov a ich význam a iné súvislosti. Vzory vybraných inventúrnych súpisov a komentáre k ich spracovaniu.

9) Závierkové práce komplexne a ich dopad na verný a pravdivý obraz účtovnej závierky: Overenie bilančnej kontinuity medzi účtovnými obdobiami a závierkové účtovné prípady:

  • Inventarizačné rozdiely; prirodzené úbytky, manká a škody, definície, účtovanie, chyby v praxi;
  • Podielové cenné papiere, pôžičky krátkodobé, dlhodobé, prepojené osoby, pôžičky na strane veriteľa a dlžníka medzi prepojenými osobami;
  • Pohľadávky a záväzky podľa zostatkovej doby splatnosti, úprava pohľadávok a záväzkov a ich správne vykázanie; pohľadávky a ich príslušenstvo;
  • Účtovné odhady

- Pohľadávky za nevyfakturované plnenia ako odhad

- Nevyfakturované dodávky z objednávok a zmlúv

- Opravné položky k majetku, resp. preskúmanie ocenenia majetku k súvahovému dňu

  1. Opravné položky k dlhodobému majetku, príklady, účtovanie
  2. Opravné položky k zásobám, príklady, účtovanie
  3. Opravné položky k finančnému majetku (DFM, KFM)
  4. Opravné položky k pohľadávkam; odpis pohľadávok; postúpenie pohľadávok;

  • Rezervy ako budúce záväzky, dôvody a tituly tvorby, použitie, zrušenie, členenie, príklady (na majetok, na náklady, na bonusy)
  • Úprava hodnoty záväzkov (doúčtovanie pokút, penále)
  • Kurzové rozdiely počas a na konci účtovného obdobia
  • Časové rozlíšenie nákladov a výnosov, najčastejšie situácie, príklady, najčastejšie chyby;
  • Úprava čistej hodnoty zákazky (§§ 30, 30d)
  • Zmena reálnej hodnoty cenných papierov, podielov a derivátov
  • Odložená daň, výsledkový a súvahový princíp, vykazovanie, príklady, praktické odporúčania
  • Zoznam zmlúv a ich dokladová inventúra – dôvod, odporúčania
  • Podsúvahové účty – význam, príklady, účtovanie, podklady
  • Splatná daň z príjmov PO – ilustrácia úpravy účtovného výsledku hospodárenia na základ dane mimo účtovníctvo cez tlačivo daňového priznania, výpočet splatnej dane a jej zaúčtovanie opäť v účtovných knihách; časté chyby v praxi;
  • Upravujúce účtovné prípady
  • Otvorenie účtovných kníh do schválenia účtovnej závierky (oprava chýb)
  • Zostavenie výkazu o peňažných tokoch – odporúčania a chyby
  • Pohyby vo vlastnom imaní
  • Poznámky k ÚZ – odporúčania, chyby z praxe

10) Rôzne/otázky/odpovede.

Účastnícky poplatok

ONLINE účasť + video záznamOsobná účasť v Bratislave + video záznam
Účastnícky poplatok:72 € s DPH (58,54 € bez DPH)83 € s DPH (67,48 € bez DPH)
Účastnícky poplatok (členovia ZÚSK)69 € s DPH (56,10 € bez DPH) 80 € s DPH (65,04 € bez DPH)
Predplatitelia ročného vzdelávania KOMPLET0 € (svoju účasť nemusíte nikde hlásiť, stačí sa v deň a hodinu konania len prihlásiť do svojho osobného účtu)50 % zľava na školenie, t.j. 42 € pre ročných predplatiteľov, svoj záujem hláste vopred emailom na vzdelavanie@profuturion.sk

Možnosti účasti

1. ONLINE formou:

Online forma školenia zahŕňa:

  • online školenie dňa 05.12.2025,
  • študijné materiály,
  • možnosť doplňujúcej otázky k preberanej téme priamo počas online školenia,
  • video záznam zo školenia, aby ste sa k téme vedeli vrátiť i neskôr.

2. prezenčnou formou:

Prezenčná forma školenia zahŕňa:

  • osobná účasť na školení v Bratislave dňa 05.12.2025,
  • tlačené študijné materiály,
  • video záznam zo školenia, aby ste sa k téme vedeli vrátiť i neskôr,
  • teplý dvojchodový obed,
  • občerstvenie
  • bezplatné parkovanie pred školiacou miestnosťou a v blízkom okolí.
i

Organizačné pokyny pre ONLINE formu účasti na školení:

  • Informácie k pripojeniu sa na ONLINE školenie Vám budú zaslané 2 dni pred konaním. Inštalácia žiadnych aplikácií nie je potrebná. Budete potrebovať len PC s reproduktorom alebo notebook a stále pripojenie na internet.

--------------------------------------------------

Organizačné pokyny pre prezenčnú formu účasti na školení:

  • Miesto konania: školiaca miestnosť - Budatínska 26 v Bratislave, mestská časť Petržalka.
  • Príchod účastníkov od 08:30 - 08:55 hod. Začiatok prednášky o 09:00 hod.
  • Parkovanie – pri školiacej miestnosti je možnosť parkovania na vyhradených parkovacích miestach, ktoré sú pre účastníkov školenia bezplatné. Prípadne možnosť parkovania v blízkom okolí školiacej miestnosti.
  • MHD - na školenie sa viete pohodlne dostať autobusmi č. 99, 98, 93 (spoj 93 ide priamo z hlavnej vlakovej stanice). Vystúpite na zástavke ZŠ Budatínska a školiaca miestnosť sa nachádza cca 200 m od zástavky.
  • Počet osôb na školení je limitovaný na 20 účastníkov.

Prihláška

Máte ku školeniu nejaké otázky? Neváhajte nás kontaktovať:

0949 500 370

vzdelavanie@martintuzinsky.sk

    Prihláška na školenie

    Fakturačné údaje